R.Pedersen Startet 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2008 Hei Jeg har liten plass til septiktank i båten, har derfor kjøpt inn RM69 Buffertank. (Den blir liggende rundt toalettet) Den har en 3 veis ventil. Direkte ut i sjø, i tank og tømming av tank. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg skal kunne tømme tanken i sjøen? Utløpet sitter i toppen og for meg virker det fysisk umulig! Jeg prøver å se ut fra monteringsanvisningen, men blir ikke noe klokere av det. Det heter seg at den leveres komplett, men jeg kan ikke forstå prinsippet uten å måtte til med ekstra y-forgrening koblet mellom uttaksslangen fra tanken og utkastslangen fra y-ventilen. Er det noen som kan fortelle meg hva som er riktig? Kopiert fra Øst Båtutstyr sin katalog: Mål og prinsippskisse RMs Buffertank 07.03.2005: En meget enkel løsning for båter uten innebygget septiktank eller for båter der det ikke er plass til en separat tank. ”Buffertanken” settes foran det eksisterende toalett (RM eller andre med den samme pumpe) og man kan ved hjelp av systemets 3-veis ventil og kun toalettets pumpe velge følgende alternativer: Fra toalett: 1. Direkte ut i sjøen. 2. Direkte i tank. 3. Fra tank og ut i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Er du sikker på at det ikke går en stuss ned til bunn av tanken fra koplingen på toppen? Sitér dette innlegget Link to post
R.Pedersen Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Takk for svar. Joda, etter nærmere ettertanke og undersøkelse så fant jeg ut av det. Så nå er det bare å koble til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.