Wakeboarder Startet 15.Mai.2008 Del på Facebook Startet 15.Mai.2008 Hei! Jeg har søkt forumet frem og tilbake men finner ikke svar på følgende; Jeg har et 270 drev som er under montering. Dette har ligget et par år, og mens det har ligget har svingen på drevet nesten satt seg. Den går veldig tregt, og jeg må ta i for å klare å dreie den. Har prøvd å presse inn nytt fett, uten at det hjalp nevneverdig. Er dette noe som vil komme seg når båten får kommet seg på vannet, eller må det hele demonteres og overhalles? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Vanlig at det korroderer langs akselen til "hjelmen" og dermed blir tung å vri. Eneste måten å rette dette på er å ta den ut. Drevet må av, styrearmen som er festet til denne akselen på innsiden må løsnes, og deretter skal dette slås nedover. Sitter 2 plastforinger som du må bytte, samt en tetningsleppe i bunnen (mellom skjold og hjelm). Puss lett med smergelpapir, nytt fett og denne blir som ny igjen....men de kan sitte noe helt for j... når du skal ha de ut. Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Det er ikke styregaffelen på skjoldet som går tregt. Drevet er løst, altså ikke montert. Det er selve svingmekanismen i opphenget på drevet som er tregt. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Du må nok ta og plukke det i frahverandre for og rengjøre&smøre aksling / lagring Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 17.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2008 Det var det jeg fryktet. Er det noe som er overkommelig for en hobbymekaniker? Btw, var innom volvo penta på vallø marina i går, og der sa fyren bak disken at det høyst sannsynlig ville komme seg bare det fikk være i vannet noen dager.. Spørs om ikke det prøves først! Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 17.Mai.2008 Del på Facebook Svart 17.Mai.2008 du kan jo prøve og varme det forsiktig menst du får moet det ,kansje det løsner ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.