arkmarin Startet 15.Mai.2008 Del på Facebook Startet 15.Mai.2008 Jeg har noe gammel polyester og herder stående. Dette brukte jeg, da jeg skulle støpe en konsoll til båten. Blandet med 2% herder. Det ser ut for at den herder ikke, eller at herdeprossessen går veldig langsomt. Er det polyesteren som er for gammel, eller herderen, eller begge? Er det bare å vrake de 20 kg med polyester jeg har stående, eller kan den brukes? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Suggen (i sundet) Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Har opplevd at herder som har stått vinteren over har mistet litt av "futten" Når det gjelder polyester tror jeg nok den tåler å lagres en stund (uten at jeg er noen ekspert). Prøv å tilfør litt varme fra en vifteovn, så herder den nok. Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Hvor gammel er polyesteren? Kanskje du skal kjøpe en flaske med ny peroxyd for å teste om det er den som har mistet "futten"? Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Det er herderen som er synderen her, herder er "ferskvare". Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
TB2855 Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Tips. Bruker du vifteovn for å tillføre varme bør den ikke vendes direkte mot den herdende polyesteren, da tillfører du fuktighet. Vend den bort fra polyesteren eller helst bruk en kraftig lampe/sol vendt direkte mot polyesteren så tørker det nok etterkvart skal du se. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Sinten Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 ...eller helst bruk en kraftig lampe/sol vendt direkte mot polyesteren så tørker det nok etterkvart skal du se. Dette er vel omtrendt det verste du kan gjere, etter kva eg har fått forklart iallfall. Ved å bruke ein eller anna strålingskjelde så vil støypen få ein mykje høgare temperatur enn omgivnadane, og det vil oppstå spenningar i støypen som gjer at den lettare kan delaminere (eller noko slikt ). Dessutan byrjer det vel å bli så pass varmt ute at det neppe er nødvendig å tilføre varme på noko anna måte. Viss det er lite "futt" i herderen ville eg berre prøvd å auke blandingsforhaldet litt, men dette er eigentleg heller ikkje "lov" i følgjer ekspertisen her på baatplassen . Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
tb55 Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Skal du ikke tilføre "aksellerator" i polyesteren da ? Det fikk jeg beskjed om fra min lokale leverandør, samtidig som jeg fikk uttrykkelig beskjed om ikke å blande akseller. og herder . Eksplosjonsfare. Først aksell. i polyesteren og blande godt. Så i med herder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.