Jump to content

Ekkolodd "Blackbox" til PC, er den brukbar?


mateco

Recommended Posts

Er fortiden på utkikk etter en brukanes farge ekkolodd, og i mitt søk på nettet kom jeg over denne "Blackbox" til PC -løsningen.

 

Den leveres inkludert 200/50 kHz svinger til anbefalt utsalgspris ca, US$ 835.-

 

Er det noen som har erfaringer med slike løsninger? Ser for meg fordeler med at man får et stort og nyansert skjermbilde samt at det kan være plassbesparende når den kan vises på samme PC skjerm som kartplotteren?

 

Jeg forstår det slik at overføring til PC skjer med 115kB via en RS232 serieport eller USB.

Vil det være mulig å streame dette via et lokalt nettverk f.eks. ved hjelp av GpsGate for på den måten å fange opp signalet på andre PC'er over nettverket?

Finnes det evt annen programvare ala GpsGate som er bedre egnet?

 

Noen som har erfaringer med denne, evt. tilsvarende "billig" løsninger?

 

mvh

Mateco

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Heisann!

Fant Nereid Products av CruzPro som er norsk importør og forhandler av denne PC-baserte ekkolodd "blackboxen" og har sendt en forspørsel på mail med de spørsmål jeg lurer på.

 

Utsalgspris oppgitt til NOK 5995.- inkl/mva for PcFF-80 (Benevnelsen på denne blackboxen)

 

Forøvrig kan jeg nevne at her var det mye snacks for en duppeditt fantast som meg selv. Mange multiinstrumenter for NMEA og PC-tilkoblingsmuligheter av forskjellige slag. Også kjekke alarmmoduler spenningsregulatorer, etc. Prisene er heller ikke avskrekkende. :smiley:

 

Noen som har handlet herifra, isåfall hordan er kvaliteten på disse CruzPro produktene?

 

mvh

Mateco

Redigert av mateco (see edit history)

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...