Jump to content

Parsun / Sail

YTM

Recommended Posts

Så de hadde motorene på Rusta på Svinesund. Så ikke nærmere på dem der.

Her og her er en svensk importør som sier "PARSUN EN BRA OCH BILLIG UTOMBORDARE

Parsun är en kinesisk tillverkare av utombordsmotorer. När du väljer en Parsun motor får du beprövad teknik till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Helt enkelt en bra och billig utombordare." Men om det stemmer vet jeg ikke.. Det står jo rustfri og syrefast sjakkel på sjaklene på Rusta også. Men min sjakkel på jolla ruster så det holder etter 3 uker på vannet.

Fra dette svenske forumet får den en heller kjølig mottakelse i nedre del av tråden.

Selv vil jeg være skeptisk til å kjøpe motor som selges ny i typiske europris-butikker.

Her er det litt mer. Hvis jeg skulle hatt ny motor nå, ville jeg kjøpt et kjent merke som jeg ivhertfall kan være rimelig sikker på at virker- og at verkstedene tar den inn for reparasjoner. :yesnod:

Fant også ut at Parsun motoren selges på gooba.no med merkenavn "speed".

Det tyder jo på at det er ok å kjøpe (i forhold til garanti og sånn)

Har søkt litt rundt etter det andre merket "sail" men har ikke funnet noe.

Med frykt for å høres litt dum ut så skal det sies at jeg bare skal ha en 9,9 eller 15 for å sette på en båt jeg har for salg.

Øke verdien litt :-)

Men ja, det er jo viktig at motoren starter å går og det eventuelt er mulig å reparere disse om det er noen feil med dem.

Med frykt for å høres litt dum ut så skal det sies at jeg bare skal ha en 9,9 eller 15 for å sette på en båt jeg har for salg.

Tror jeg ville latt være,evt funnet en kurant brukt motor å sette på.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Fant også ut at Parsun motoren selges på gooba.no med merkenavn "speed".

Har søkt litt rundt etter det andre merket "sail" men har ikke funnet noe.

Tviler på at du øker noe på verdien........ , men du finner "Sail" her: http://www.sailoutboardsworldwide.com/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...