Jump to content

Har lyst på "pinnebåt" - anbefalinger?

dante

Recommended Posts

Det høres ut som du bør sjekke ut en katamaran. http://www.havna.com/wip4/detail.epl?cat=6024&id=231460

Katamaren er muligen ett alternativ det. Har akkurat kjopt meg en 4,5 mtr plass for aa ha noe aa vokse i, men hadde ikke tenkt aa vokse SAA mye. :crazy:

En annen ting maa vaere vanskligt aa faa plass i havner i den vaerste ferie tiden. Saa det blir nok ett eller annet med enkelt skrog, naar vi en gang blir enige. Men som sagt blir mer og mer sugen paa noe som kan seiles. Ikke noe regatta greier, og tror nok det eventuelt blir aa gaa endel for motor. Men hvis vinden blaaser saan noogenlunde i riktig retning saa er jeg sikker paa at hun ville likt det om jeg bare hadde faatt henne til aa prove.

Kanskje etter en tur med Balticen Svenskekysten/laeso/saeby T/R med dagen dieselpriser i sommer. Vil overbevise henne? Blir ikke saa mange 3 litere aa handle da, en plass maa vi jo ta pengene til diesel fra :lol: .

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Fredriko

Jeg har denne boka der en Najad blir benyttet. Den kan du låne av meg om du vil lokke madamen med på bryllupsreise :yesnod:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...8055&rom=MP

MVH

TNS

Tror ikke det hadde vært noe særlig.. Naiad er jo en fin båt da!

Synes det er vanskelig å sammenlikne båter, må nok bruke litt tid på å inspisere noen objekter "live". Ser for meg en relativt ny båt, og som kommentert lenger oppe i tråden - er nok dette hva fruen setter pris på. Et krav fra henne er at det skal være enkelt å holde rent.

Bytt heller nick til nåtia eller nåtiden. Neste år bytter du igjen og da er det vanskelig med fremtia :wink:

vel, når bitteliten kan ha samme navn selv om det begynner å nærme seg cruisebåt, så må vel Framtia ha stort potensiale (har den båten jeg skal ha nå tror jeg, men hvem kan spå om framtia?).

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Jaja, da ble det pin(e)båt, skråklut, lommetørkle, kleshenger, på meg (oss) også.

Starter med en liten Carina 20. Båten er, såvidt jeg forstår tegnet i Tyskland og produsert i Polen. 1977 modell, 20'.

Carina 20

Så får vi se om familien liker seiling i små-format, før jeg trekker pusten (og banken mister pusten) og handler skikkelig pin(e)båt, skråklut, lommetørkle, kleshenger.

Om noen observerer en liten seilbåt, med kjølen opp, så er det helt sikkert oss, et sted mellom Slemmestad, Nesoddlandet og Sætre.

:flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...