Jump to content

2 sylindra Marna c, sot på pluggen

EazyChips

Recommended Posts

Hei

Har en 2 sylindra Marna c modell ( 1939) som soter veldig på den ene pluggen, mens den andre pluggen blir våt?

Hva kommer dette av? Regner egentlig med justering på forgasser vil komme som svar her,men får den for mye eller for lite bensin?

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig sot på pluggen .

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

• 2 uker senere...

Om det er magnettenning på motoren må du i hvert fall passe på at du har plugghetter uten motstand. Noen pluggghetter har motstand for å dempe radiostøy, og dette kan bli for tungt for en magnet. På en gammel FM jeg hadde, fikk jeg store problemer etter å ha byttet til ny plugghette fra Biltema. Motoren startet som normalt, men etter er times tid stoppet den og oppførte seg kranglete. Samme greia hver gang, regner med at magneten mistet effekt når den ble varm. Etter MYE tenking og ikke minst sveiving kom jeg på å bytte plugghetta tilbake, og problemet var løst :smiley:

Om det er magnettenning på motoren må du i hvert fall passe på at du har plugghetter uten motstand. Noen pluggghetter har motstand for å dempe radiostøy, og dette kan bli for tungt for en magnet. På en gammel FM jeg hadde, fikk jeg store problemer etter å ha byttet til ny plugghette fra Biltema. Motoren startet som normalt, men etter er times tid stoppet den og oppførte seg kranglete. Samme greia hver gang, regner med at magneten mistet effekt når den ble varm. Etter MYE tenking og ikke minst sveiving kom jeg på å bytte plugghetta tilbake, og problemet var løst :smiley:

Hadde samme problem på en fm 12-16 jeg hadde tidligere :seeya:

Norske båter er best!

Har du prøvd og bytte pluggene seg i mellom? Blir det samme problem da?

Jeg hadde også en marna for noen år siden, og denne stoppa og sota fælt, jeg bestillte nye plugger fra Marna, og fikk da noen som ikke fantes på noen bensinstasjon iallefall. Jeg husker ikke hva den het, men det hjap! Hadde ingen problemer med soting og motorstopp etterpå!

Tenninga kan du justere ved å vri på den blanke spaken ved magneten. Lokket liksom!

Redigert av tom-ass (see edit history)

Bygdetulling med båtførerbevis!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...