Jump to content

Najad kjöper Maxi........

Gunga Din

Recommended Posts

har ikke pejling.........

men han har litt planer o han gillar sejling

lurer på vad han har i kikkerten........

en Skoda-VW-Audi lösning.......

Najad går åt racinghållet ta opp konkurrensen med X-yachts

Maxi en bra volymbåt (og kvalitet)

o förhåpningvis

Aphrodite som en rejäl långfärdsbåt

.........han har fått höre någre ganger att ingen gammel Najadägare kjöper en ny Najad som den ser ut idag !!

S/Y Gunga Din

.........han har fått höre någre ganger att ingen gammel Najadägare kjöper en ny Najad som den ser ut idag !!

Det er grunnen til han byttet om. FOr nå selger Najad båter. :lol:

Inrøm at den nye 355 og 440 er flotte Gunga. Eller lå det en norsk 570 i St. stad i helgen. En bekjent av oss kjøpte på

slutten av 80 tallet en ny Aphrodithe 42. Den hadde han frem til 2006. Byttet til Benetau 423.

Vi sees!

Maxibåtarna tillverkades på sin tid i

Lysekil, Mariestad o just Åmål........så dom er tilbake, kan man säga....

Lyseplastprodukter som gjorde min Najad...såldes ju som bekant til NW !

S/Y Gunga Din

Maxibåtarna tillverkades på sin tid i

Lysekil, Mariestad o just Åmål........så dom er tilbake, kan man säga....

Lyseplastprodukter som gjorde min Najad...såldes ju som bekant til NW !

Ideen er god, men hvor godt de klarer å skille det blir spennende å se. Men synes det morsomt at holleneren satser.

Mannen har b.....er!

Vi sees!

Hej

Dem har jo innrømmet at de nå er ute etter andre kjøpere nå. De regner kallt med å miste kjøpere som er ute etter solide langtursbåter, men så regner dem med å vinne flere skjærgård/- og sommersseilere som er ute etter en rask og lettseilt båt som danser elegant på sommerbølgene. Med god plass ombord.

Det er vel der de fleste kjøpere er. Kanskje så mange som 95%. Kanskje bare 5% av markedet som tenker å dra på langtur.

Men jeg er enig med deg, Gunga Din, Najad har ramlet ut av ønskelista min som den ser ut idag.

Fa

Ingen tvil om at Najad har laget flotte båter. Men jeg synes også den nye serien er flott. Men ser hva andre ønsker også. Og Gunga har jo en

flott Najad, ingen tvil om det. Men må erte han litt :wink:

Vi sees!

Det er vel der de fleste kjøpere er. Kanskje så mange som 95%. Kanskje bare 5% av markedet som tenker å dra på langtur.

Men jeg er enig med deg, Gunga Din, Najad har ramlet ut av ønskelista min som den ser ut idag.

tror han har hört dette fra mange.........

og jag tror att det er därför han önsker väcke liv i Aphrodite........ivartfall hoppas jag det er så :smiley:

S/Y Gunga Din

Tja - er det i et komersielt perspektiv så mye å miste en del gamle Najad kunder? Hvor mange båter solgte de per år og hvor mange var gjenkjøpere? Najad var jo ikke så stort verft før Hollenderen overtok

tror han har hört dette fra mange.........

og jag tror att det er därför han önsker väcke liv i Aphrodite........ivartfall hoppas jag det er så :smiley:

I utgangspunket synes jeg Najad og Aphrodite var "relativt like" utseende-messig. Begge også ikledd den røde sjarmør-stripen. Tror de vil videreføre den som en

sikker langtur-segler. Tung,robust og av høy kvalitet.

Blir spennende å følge. Ellers Gunga har det blitt radar nå?

Vi sees!

Tja - er det i et komersielt perspektiv så mye å miste en del gamle Najad kunder? Hvor mange båter solgte de per år og hvor mange var gjenkjøpere? Najad var jo ikke så stort verft før Hollenderen overtok

Jo så länge dom höll på med langtursbåter var det en o annen som bytte opp seg i storlek.....

problemet som försäljarna säger er att dom gamle båterne er så bra...at det ikke er noen vits o byte....

tror dom låg noenstans 100-120 båter om året innan !

nej det ligger nog inget kommersiellt i o pröve o sälje en ny najad(så som modellerna ser ut nu!) till en gammel Najadägare...det håller jag med om!

S/Y Gunga Din

I utgangspunket synes jeg Najad og Aphrodite var "relativt like" utseende-messig. Begge også ikledd den røde sjarmør-stripen. Tror de vil videreføre den som en

sikker langtur-segler. Tung,robust og av høy kvalitet.

Blir spennende å følge. Ellers Gunga har det blitt radar nå?

jepp dom var like både til utseende o kvalitet....tror det kan vart en av anledningarna till att dom kjöpte A för någre år sedan!

Nix ingen radar än...kjörer analogt ett tag till....men det kommer!

S/Y Gunga Din