Jump to content

Erfaringer Rød Båtbyggeri og Solè motor ?

Stitch

Recommended Posts

Vurdere bytte motor i båten (Albin nova) og sjekket med Rød båtbyggeri. Han ga meg en hyggelig pris. 65000,- inkl montering (da tok han gamle motoren som innbytte) Det var en Solè 27 hk Er det noen som har erfaring med Rød Båtbyggeri eller Solè motorene ?

Mvh

Stitch

Albin Nova

Jeg er ganske så sikkert på at JORHEI og broren hans, har gjordt akkurat dét. Ny Solé motor fra Rød Båtbyggeri:

Se her: Kjøp av ny motor til "Gamla"

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Har en 32hk i familien som har gått 3-4 sesonger, og en bekjent med en 28hk som har en sesong mer. Begge er montert hos Rød. Bare godord om både motor og Rød fra begge to. :smiley:

Vurdere bytte motor i båten (Albin nova) og sjekket med Rød båtbyggeri. Han ga meg en hyggelig pris. 65000,- inkl montering (da tok han gamle motoren som innbytte) Det var en Solè 27 hk Er det noen som har erfaring med Rød Båtbyggeri eller Solè motorene ?

Kun hørt god-ord om Rød Båtbyggeri, spesielt fra "tresnekke-folka". Redelige, profesjonelle (og en av de som fortsatt bygger trebåter). Sole Diesel kjenner jeg ikke noe spesielt til.

Sole skal visstnok passe direkte på Volve Seildrev. Mulig derfor de gir en hyggelig pris.

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

....Sole Diesel kjenner jeg ikke noe spesielt til....

Er ikke Solé basert på Mitsubishi industrimotorer? Solide saker og japansk kvalitet.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei!

Vi kjøpte og monterte inn ny Solè Diesel 25 hk hos Rød trebåtbyggeri for noen år siden. Motoren og montøren anbefales på det sterkeste!

For det første var prisene hans veldig ålreite sammenlignet med andre. For det andre var han den eneste av de vi var i kontakt med som ga garanti på jobben med å installere motoren i trebåt. Bare si ifra hvis det noe mer du lurer på:)

• 2 months later...

Har montert i en Solé 33 hk i min skilsø 23,kjøpt hos Rød . Kjempe fin motor og god service og veiledning å få , godt at det enda er noen igjen som virkelig yter service. Burde vært noe bedre lakk ,men sånn er nå denna miljø lakken ...... :smiley:

Edited by skilsø (see edit history)