Jump to content

Ny HR 372 med aktercocpit.

Careka

Recommended Posts

HR eiere har i flere år etterlyst en båt på denne størrelsen mer lik HR 34/HR342.

Rassy har vært skeptisk, men ser nå ut til å ha endret mening.

Skal bli spennende å se denne i levende live. Den kommer ikke før i 2009.

:flag:

Synes denne er betydelig penere i linjene enn 37 med sentercockpit - dagens variant er for høy i forhold til lengden synes jeg. Først på 40 og oppover blir det linjer på HR'ene

Jeg har mere sansen for sentercockpit versjonen jeg da.... synes det er blitt et varemerke for HR

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

HR43MkIISailing8328Szamer.jpg

denne var et sterkt alternativ til NW'en i vinter. HR 40 med classic interiør og dermed også 8 cm lavere fribord akter - hvilket gjør henne smekker synes jeg. Får fortsatt litt hjertebank når jeg ser denne

Edited by Bitteliten (see edit history)

enig med dig Sydvesten.........har lärt mig o uppskatte fördelen med sentercockpit.....var lite skeptiskt til o börje med, men ser nu fördelarna!

S/Y Gunga Din

Timing is everything har jeg lært. Og jeg ble litt sur på hvordan de selger båtene sine - det var veldig mye "så her gjør vi - dermed basta". Greit nok det - men fortell det på en hyggelig måte da vel.

Som jeg hørte en si gang: du må gjerne be meg dra til helvete - men gjør det på en måte som gjør at jeg gleder meg til å reise i det minste :lol:

:lol::lol:

tycker själv att HR rationaliserer litt 'too much'.....dom byggde bedre förr..... :yesnod:

dörrer idag er en plywood bit.......ikke langt fra ett sydtyskt varv.......

(Najad kroker sikkert på....)

se på en 'gammel HR/Najad' infellte gångjern/hengsler o skruerne står i samme riktning som ådringen på treet......

(sen er det opp til var o en o bedömme hantverket......jeg koser meg i kjellern just nu!! :smiley::smiley::smiley: )

idag er Malö o Regina hakket för.....men venter med spenning på en ny Aphrodithe !

Edited by Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Timing is everything har jeg lært. Og jeg ble litt sur på hvordan de selger båtene sine - det var veldig mye "så her gjør vi - dermed basta".

De ser an kundene :lol:

Tøft bilde av den HR. Jeg tror du gjorde rett i den NW, så lenge du ikke gikk til Tyskland for å se på seiler. :cool:

Vi sees!

:lol::lol:

tycker själv att HR rationaliserer litt 'too much'.....dom byggde bedre förr..... :yesnod:

dörrer idag er en plywood bit.......ikke langt fra ett sydtyskt varv.......

(Najad kroker sikkert på....)

!

Snikker (Gunga)Andersen :flag_sw:

Vennligst ikke bland tysk kvalitet inn i denne diskusjonen. :lol: Heltre i tyske kvalitetsbåter, heltre

Jeg synes enkelte båter kler center-cockpit. Hvordan det er å følge med på trimmen i seilene, vet jeg ikke. Men nye HR/Najad har fått bra seil-egenskaper i forhold til

tidligere. Og for brukergruppen holder det.

Synes båtene er stilrene. Nye HR synes jeg er flott. Ingen tvil om det.

Men rart det, snakker litt med en som har hatt sin HR 45 siden den var ny. Liker heller ikke den moderniseringen som foregår.

Edited by baatsman (see edit history)

Vi sees!

Gunga - du får ta deg en tur ombord i sommer og se på treet hos oss. Har bare vært innom "snickarboden" så vidt - men det ser da ut til å være mye heltre ombord. Ser gjerne at du vurderer det med dine spesialist glasögon :smiley:

nw420-d-china.jpg

nw420-d-sofacorner.jpg

nw420_galley.jpg

den micro/varmlufts oven er stygg synes jeg - men den er standard om man ikke bestiller gass

Enig med deg i at HR er litt vel "raske". Jeg sa det til Magnus Rassy for ett år siden, han likte ikke det helt.

Edited by Bitteliten (see edit history)
Vennligst ikke bland tysk kvalitet inn i denne diskusjonen. :lol:

har ikke funne noe kvalitet :wink: .......derimot i polske Delphia.......dom ligger hakket för i budgetklassen.... :wink:

S/Y Gunga Din

Gunga - du får ta deg en tur ombord i sommer og se på treet hos oss.....................

Benny lure oss ombord i Lilleström......o opp på FB........

NEI sa admiralinnen, efter 5 min på FB, VI ER SEGLARE! ( nesten på ren svensk!!!!) :lol::lol::lol:

S/Y Gunga Din

har ikke funne noe kvalitet :wink: .......derimot i polske Delphia.......dom ligger hakket för i budgetklassen.... :wink:

Skal ikke si noe stygt om Delphia, jeg liker båtene. Men som tidligere nevnt er oppfølging/imp en del av produtket. Derfor ble det ikke Delphia, den gang var det kun

Bohus-Charter. Blir litt langt unna

HR har Pollen og Najad har Heitman. 2 bra navn i bransjen.

Vi sees!

Vi drar ikke mer enn 160 liter i timen på max - men så kommer vi langt da :lol:

ikke så langt som meg :smiley: ............ o 160 liter er vad jag tanker på en säsong... :lol:

S/Y Gunga Din

Er spent på hvilke endringer vi ser fra Orust-produsentene. HR og Najad har beveget seg bort fra kun center-cockpit på de større modellene. Najad kommer med en Ahprodtithe som sikkert vil ivareta de gamle kundene.

En del andre vil holde på konseptet sitt, pga de er relativt spisset innet segmentet sitt.

Tur/cruiser-segmentet øker pga konvertering fra motorbåt. Og

I tilegg ser vi også danske X-yacht kommer med en cruiser-serie(Xc).

Vi sees!