Jump to content

beholde glansen i blått sort skrog

halvorsen

Recommended Posts

Det finnes en rekke gelcoat-cleanere som fresher opp blå/sort gelcoat.

Forøvrig har jeg bestemt meg for at min neste båt skal være helhvit! Farget gelcoat tar striper uhyre lett.

Men har funnet ut at en kombinasjon av en veldig fin rubber, streatch-remover (Biltemas til bil) og polish og hardvoks, fjerner små striper effektivt.

Interessant med nano-produktet. Kjøper det og gjør en test. Så overbevisende ut på bildene.

Har kjøpt båt og kjørt den hjem fra Førde 16. mai - var hjemme 18. i Mo i Rana. Litt pes rundt Stad med frisk bris og 2,5m bølger men til tross en knalltur. (3 nyinnkjøpte båter på rekke og rad, 2x Fantino 26 +33 skilsø) :cheers:

Har kjøpt båt og kjørt den hjem fra Førde 16. mai - var hjemme 18. i Mo i Rana. Litt pes rundt Stad med frisk bris og 2,5m bølger men til tross en knalltur. (3 nyinnkjøpte båter på rekke og rad, 2x Fantino 26 +33 skilsø)

gratis så mye med nye båter , ja var vel en herlig tur kan jeg tenke meg , å ett vakert syn spes skilsøen

Det finnes sikkert mye fint å få kjøpt. På noen av mine tidligere båter var skroget blått. Uansett hva jeg gjorde, etter all slags ekspertuttalelser ble hekken som ligger mot sola mattere for hvert år. Det var grunnen til at vår nye er helvit. (Pent ble det også).

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Forsøkte med et Teflonholdig produkt som jeg kjøpte i en Watski butikk for et par år siden. Det var tungt å jobbe med, og hittill det produktet som ga dårligst glans av de jeg har forsøkt i løpet av 20 år. Den flasken kan du få gratis av meg dersom den ikke allerede er gått i bosskassen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det finnes sikkert mye fint å få kjøpt. På noen av mine tidligere båter var skroget blått. Uansett hva jeg gjorde, etter all slags ekspertuttalelser ble hekken som ligger mot sola mattere for hvert år. Det var grunnen til at vår nye er helvit. (Pent ble det også).

Da vi kjøpte Xanadu fikk vi rett og slett beskjed å vokse de mørke delene flere ganger i sesongen, særlig akterspeilet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...