Jump to content

niroxx trekk (semsket look , mickro fiber )


halvorsen

Recommended Posts

Vi har dette stoffet ute i vår nye Båt (Comfort - Kjært barn har mange navn) (Mørk grå). Ikke at vi har tetstet all verden, men vi har passert 35 timer H.i.å. Noe sjøsprøyt og annet søl har det nok vært men det har kun vært å tørke av med fuktig klut og vekk er det.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Husk at det er omtrent samme microfiberen som er i klutene som brukes til møbelstoff (!): forskjellen er impregneringen. Etterhvert vil impregneringen bli slitt bort av bruk, og du må impregnere den på nytt.

 

Når microfiberet begynner å "dra til seg" støv osv er det et sikkert tegn på at den bør impregneres på nytt.

 

OBS: Dette er ikke vanlig impregnering.

 

Før impregnering må tekstilen renses (anbefaler Total Clean til rens, og da gjerne på høsten eller våren. Gjør det mens det er litt kaldt og skygge , da får rensen bedre tid seg).

 

 

Impregnering bør du kunne få tak i i seriøse møbelbutikker.

 

 

(Jeg har ingen vinning av å anbefale produktet over, men har solgt det i min tidligere jobb - og bruker det selv i dag. - Selv om jeg betaler full pris for det nå :wink: )

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Skal du bruke det ute eller inne?

 

Mørk tekstil blir fort falmet ute...

EDIT: Legg merke til tekstilets lysekthet. Skal du ha det ute bør det ha lysekthet 6 eller høyere.

 

 

Vær obs på at både mørk koks og mørk blå vise støv veldig lett. "Alt blir synlig på det."

 

En lysere grå vil ikke vise så mye... - Har den i stua selv... :yesnod:

Redigert av psolse02 (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Jeg har nettopp fått trukket putene i båten min med grå niroxx. Skal dette brukes ute så bør man holde seg til den niroxx'en med lysekthet på 7, ellers vil det falme. Disse stoffene er faktisk ferdig falmet i fra fabrikk for at de skal holde seg. Fikk med meg en lys grå stoffprøve som jeg griset til med solkrem, kaffi, ketchup og sololje. Dette gnidde jeg godt inn i stoffet før jeg prøvde å vaske vekk. Vasket med såpevann og klut og fikk alt sammen vekk. Jeg var imponert og bestillte puter og stoler til båten med god samvittighet.

Link to post
Share on other sites

Dette stoffet er ikke for amatører å jobbe med. Salmakeren som trakk mine puter sa at stoffet var dødt og vanskelig å jobbe med. Vanskelig å få rukkefrie puter fordi stoffet ikke lar seg strekke rundt fasonger i putene. Stoffet har en membran på baksiden og er vanntett. Urintett som produsenten faktisk skriver om stoffet. Det er laget for bruk i offentlige bygg med stor slitasje, kino, venterom, osv. Skai koster vel 150 til 200 kroner meteren. Niroxx'en koster 600 kroner meteren og da kan det bli et dyrt amatørprosjekt hvor det at man er amatør lett vil synes.

Link to post
Share on other sites

Jeg betalte 8 og en halv båtpenge for det som er avbildet. Så kommer nye stoler på toppen, her lønnet det seg faktisk å kjøpe nye stoler fedig fabrikert i niroxx kontra å trekke om stolene jeg hadde. Totalt for putene og to stoler ender jeg litt over 14 båtpenger, men deilig med ny look da. Og når frøkensnuppen gleder seg til å ta det nye interiøret i bruk så skal jeg i hvert fall ikke klage. Ingen ting er vel bedre enn en snuppe som vil være med på tur med båt... :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har nettop satt i gang med å sy nye trekk(Med god hjelp fra moderen) til de gamle bøttestolene i Dracoen...

 

Valgte å kombinere skai og niroxx

 

Det brune i midten er niroxx, det lyse er skai. Ser tydelig at det er hjemmelaget, men jeg er godt fornøyd.

 

image_024.jpg

Link to post
Share on other sites

Forløpig er i hvert fall jeg veldig fornøyd med niroxx stoffet. Jeg har fått en del saltvann på solseng og benk i båten min og trodde kansje dette ville gi lyse saltflekker. Saltflekkene kommer men er lett å få vekk. En liten runde med fuktig fille så er det rent og pent igjen. Behagelig å sitte i er det og, ikke klamt og det blir heller ikke for varmt i solsteiken selv om fargen er mørk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...