halvorsen Startet 19.Mai.2008 Del på Facebook Startet 19.Mai.2008 hei hei da det viser seg og være vanskelig og selge brukt båt om dagen har jeg vurdert og prøve og leie ut, har en dacapo 27 , noen som har en formening om hva en sånn kan leies ut for Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 19.Mai.2008 Del på Facebook Svart 19.Mai.2008 jeg hadde ALDRI ALDRI leid ut min private båt. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 19.Mai.2008 Del på Facebook Svart 19.Mai.2008 Hei. Jeg har jobbet litt for et firma som driver båtutleie, jeg anbefaler ikke deg å leie ut båten. De som leier gir stort sett bare blanke fa... i båten. Vi måtte som regel skru etter hver utleie. Sitér dette innlegget Link to post
halvorsen Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2008 ja er litt skeptisk , med tanke på att mange gir f i det dem låner, men hadde vært et tanke kors da det ikke er så let og selge om dagen , da jeg ikke kommer til og få brukt båten noe serlig selv Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Ser at det ligger mye båt til leie på Finn, du kan jo sammenlingne litt mot dette. Jeg er også enig i at hadde det vært min privat båt så ville jeg aldri ha lånt den bort, selv ikke til venner. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Har leiet ut båt en gang, i fjor, og båten kom "hjem" i perfekt stand, vel rengjort og var brukt av et voksent par som var virkelige båtfolk, seilere sågar. Hadde ikke nølt med å leie ut til dem igjen! Men, generelt er jeg meget skeptisk til å leie ut noe som helst! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 ja , vi er livredde for å leie ut døde ting og tang , men kroppen og hodet vårt leier vi ut ca 200 dager i året :-( . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
andersm Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 (redigert) mener det er en artikkel i siste Båtliv om utleie av egen båt. Hvis du leier ut kan du jo og oppleve mang en morsom stund i havna. Foreksempel når leietaker klager over høy skingrende pipelyd i båten de siste 5 motortimene og det viser seg at oljelampa lyser og alarmen forsøker det lille den klarer å gjøre båtføreren oppmerksom på det nærstående havariet. - anders m. Redigert 20.Mai.2008 av andersm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
halvorsen Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 uff får vondt i maven av tanken på alt som kan skje tror nesten jeg får la båten ligge i båsen sinn i sommer git takk for alle synspongter Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Leide ut en Ewaro vi hadde for noen aar siden. Jeg skulle vaere borte mesteparten av sommeren, saa vi tenkte aa dra inn noen koner i stedet for at baaten bare skulle ligge ubrukt. Kontaktet ett utleiefirma og det var ikke maate paa hvor grundig sjekk de hadde baade naar leietager hentet baaten og leverte den inn igjen. Dykker i vannet for aa sjekke eventuelle skader og en lang sjekk liste ellers. Dette i folge eier av utleiefirma. Han viste meg listen ogsaa. Baaten ble fortoyd til hans brygge anlegg og jeg reiste paa jobb. Baaten ble utleid i noen faa av de ukene jeg var borte. Naar jeg kom hjem etter 6 uker og reiste til havna for aa hente baaten. Saa var det kun en unggutt der. Nei sjefen, han var paa sommer ferie. Han fant noklene til baaten etter aa ha letet en halv times tid. Jeg gikk ned i baaten. skulle sette paa hovedstrommen. Nei strommen sto paa den, det gjorde kjoleskapet ogsaa. Dere kan tenke dere hvor mye strom det var paa de batteriene. Var saa tomme at det lyste ikke i lade lampa naar jeg vred paa nokklen engang. hvis de ikke engang sjekker om hovedstrommen er av, hvor mye har de sjekket da? Mest sannsynlig ingen ting. Jeg var heldig, baaten var like hel og fant ingen andre feil. Tok ut bilbatteriet og fikk start ved hjelp av det. For unggutten hadde ikke noe batteri han kunne hjelpe meg med. Tror vel ikke at han kunne hjelpe til med noe som helst bortsett fra aa passe dora paa kontoret. Firmaet gikk forovrig konkurs samme host. ALDRI MER UTLEIE PAA MEG. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
LAKA Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Tror det er litt forskjell på seilbåt og motorbåt her. Jeg har leid ut en eldre seilbåt flere ganger denne sesongen og har tjent gode penger og fått tilbake båten i topp stand. Men så leies vel en eldre seilbåt stort sett av erfarne folk som tar det med ro og som er på sjøen fordi man er glad i å seile. Jeg leier selvsagt bare ut til båtvante, bruker skikkelig kontrakt og har en god samtale i forkant med leier. Tar man sine forholdsregler så går dette veldig ofte bra. Men som sagt, tar forbehold om at det kan stille seg annerledes ved utleie av motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 ja , vi er livredde for å leie ut døde ting og tang , men kroppen og hodet vårt leier vi ut ca 200 dager i året :-( . Jepp, for å betale for de døde ting og tang som vi er livredde for å leie ut Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
pantzatt Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Lurte på om jeg skulle leie ut båten som "hybel mitt i by'n" under sildajazzen i Haugesund i år. Men etter hva jeg leser her har jeg begynt å tenke meg om, selv om mye kan nok ordnes med uforskammet høyt depositum. Tenker da at en tiltrekker seg seriøse personer med orden på økonomien. Dette i tillegg til at man setter en grense ved at leietaker skal være voksne folk. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Lurte på om jeg skulle leie ut båten som "hybel mitt i by'n" under sildajazzen i Haugesund i år. Men etter hva jeg leser her har jeg begynt å tenke meg om, selv om mye kan nok ordnes med uforskammet høyt depositum. Tenker da at en tiltrekker seg seriøse personer med orden på økonomien. Dette i tillegg til at man setter en grense ved at leietaker skal være voksne folk. Det er ikke sikkert du får "voksne" folk selv om det er det du ser i det du leier ut. Ta evntuelt med leier på en prøvetur, føl på og se hvordan de visrker som personer. Alle som leier er helt sikkert ikke helt idioter, . Men bevares det finnes duster som skal "bruke" båten for hva det er vært :headbang: Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 det er vel sånn at alle andre er idioter , til det motsatte er bevist :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SandAnker Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 det er vel sånn at alle andre er idioter , til det motsatte er bevist :-) Er enig at mange mener det er slik, men de fleste, selv her inne ønsker vel ikke og bli betraktet som det... Synes det er greit at de for en mulighet til og bevise at de er en idiot først Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.