jo_no Startet 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2008 Lurte litt på erfaringer med å sprøyte på primer og bunnstoff. Det hadde jo vært enkelt å sprøyte i stedet for å leke slangemenneske I så fall: Hvor høyt over vannlinjen bør det maskeres? Nå er ikke sprøytelakkering mitt fag for å si det slik. Likevel har jeg en sprøyte som fulgte med et kompressor-kit jeg kjøpte for noen år siden. Antar at jeg må juster ned trykket fra de "normale" 8 kg jeg bruker til vanlig for å unngå for mye sprøytetåke. Tips mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Hadde jeg kunne velge ville nok sprøyte blitt førstevalget, men dette krever mye mere forarbeide en rulle, tildekking, utlufting (HMS) osv. Oppnår et bedre og gjevnere resultat med sprøyte, dersom du kan håndtere sprøyte lakkering.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
jo_no Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Jeg vil vel ikke si at jeg er særlig god på sprøytelakkering. Men: Det å få sprøytet under vannlinjen er det jo bare fiskene som ser selv om arbeidet ellers skal holde mål. Jeg bryr meg ikke om det da skulle renne eller sige litt. Har jo ikke akkurat hastighetsskrog på snekka. Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Bruk rulle med langt skaft - evt en forlenger. Og neste gang båten skal opp, sørger du for å legge litt mer under båten sånn at den ikke ligger så nær bakken. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
alma Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Et av problemene dine kommer vel til å bli at koppesprøyta virker dårlig opp ned. Kommer jo litt ann på hvordan båten din ser ut under. Et annet problem er vel at du må tynne ut bunnstoffet såpass mye at jeg er redd virkningen av bunnstoffet forsvinner. Skal du sprøyte bør du ikke sprøyte med noe mer enn 3bars trykk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.