Jump to content

Primer og bunnstoff: Sprøyte eller rulle?

jo_no

Recommended Posts

Lurte litt på erfaringer med å sprøyte på primer og bunnstoff.

Det hadde jo vært enkelt å sprøyte i stedet for å leke slangemenneske :crazy:

I så fall: Hvor høyt over vannlinjen bør det maskeres?

Nå er ikke sprøytelakkering mitt fag for å si det slik. Likevel har jeg en sprøyte som fulgte med et kompressor-kit jeg kjøpte for noen år siden.

Antar at jeg må juster ned trykket fra de "normale" 8 kg jeg bruker til vanlig for å unngå for mye sprøytetåke.

Tips mottas med takk :cheers:

Hadde jeg kunne velge ville nok sprøyte blitt førstevalget, men dette krever mye mere forarbeide en rulle, tildekking, utlufting (HMS) osv. Oppnår et bedre og gjevnere resultat med sprøyte, dersom du kan håndtere sprøyte lakkering..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Et av problemene dine kommer vel til å bli at koppesprøyta virker dårlig opp ned. Kommer jo litt ann på hvordan båten din ser ut under. Et annet problem er vel at du må tynne ut bunnstoffet såpass mye at jeg er redd virkningen av bunnstoffet forsvinner. Skal du sprøyte bør du ikke sprøyte med noe mer enn 3bars trykk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...