sveiners Startet 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2008 er det mulig å få en 25hk 72 mod johnson til og lade slik at man kan ha stereo i båten ? i såfall, hva må til for og få det til ?? i samme slengen tar jeg med at jeg skulle bytte gearoljen på den og det rant ut vann, hva kan ha skjedd ?? takker for all god hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Da må motoren ha ladespole, to ekstra ledninger som kommer ut under svinghjulet og ender blindt i skruterminaler. Mener de som hadde ladespole hadde en dekal på dekselet om dette, slik var det iallfall i 74. I tillegg trenger du likeretter. Vann i gearolje innebærer sannsynligvis lekk simmerring, enten rundt propellaksling, drivaksling eller gearstang. Mest vanlig er rundt propellaksling. Sitér dette innlegget Link to post
sveiners Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 da skal jeg undersøke begge ting.. takker for usedvanlig kjapt svar... lader den 6 eller 12 V den i tilfellet? eller er det noe jeg må måle meg frem til selv? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Spenningen er ukontrollert, kan bli 50V eller mer ubelastet. men henger man på et 60A eller større batteri går det greit, ikke mye strøm disse ladespolene leverer. Skal du bare forsyne en normal stereo ville jeg vurdert å ta med batteriet hjem for lading når det er nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Før du demonterer undervannshus og powerhead for å skifte simringer... bytt ut pakningene på tappeskruene til giroljen. DET er den vanligste årsaken til vann i girolja slik jeg har erfart det. Nye pakninger og olje og sjekk olja etter ett par turer. Har det kommet nytt vann i olje kan du belage deg på en noe større jobb. Men begynn med det enkle.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
sveiners Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 okay.. skal sjekkse opp, takker så masse alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.