Marion Startet 20.Mai.2008 Del på Facebook Startet 20.Mai.2008 Volvo Penta 280 Duopropp drev. Har skiftet backhaker, alle fjærer og smurt opp dette med fett. Selv med denne jobben gjort spretter drevet opp, men ikke hver gang jeg backer. Tar jeg spaken rolig i revers går det greit. Kjører jeg litt fremover for så og sette i revers kommer drevet opp. Har vurdert om det kan være gearwire'n, men iflg fagfolk er dette ikke mye sansynlig. Har noen hatt lignende problem og hva var da løsningen?? Sitér dette innlegget Link to post
Bayliner2 Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 sjekk om sink anoden fremfor akslingen som låsene griper på står riktig. Hvis den står feil vei tar krokene borti den og de får ikke skikkeli tak i akslingen. Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Dette skal sjekkes i morgen, men jeg tror den er satt riktig på. Takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Har du fått Torbjørn til og se på det enda?? Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Hei, har du olje på tiltpumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Torbjørn blir kontaktet til uken hvis jeg ikke finner ut av det. Olje på tiltpumpeskal det være. Jeg har ikke noe lekkasje å se inne eller ute. Kan dette være en reell årsak? Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Vis turtallet på maskinen er litt for høyt vil drevet slå opp når du bakker. Vanlig 600- 800 o/min. Men dette har du vel skjekket. Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Ja turtallet er helt ok. Ligger på ca 700 o/min. Har også sjekket anoden som er montert på skjoldet og den er riktig montert. Har begynt å tenke litt på om det kan være noe justering på staget som blir presset inn mot skjoldet som presser dette ned for å sperre backhake systemet. Men dette er for meg litt i det blå, så TG båtservice blir kontaktet til uka. Da løser nok problemet seg. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Har du byttet det meste av denne låsemekanismen, så må du nok justere dette på nytt. Sjekk servicemanuelen på dokumentbasen på forumet her. Der står det steg for steg hvordan du skal jusere dette. Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 21.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Takk til Larspo. Dett var til veldig stor hjelp. Som jeg nevnte i tidligere innlegg så mistenker jeg at det kan være en justering som en årsaken. Tror jeg fortsatt engasjerer TG båtservice. Da blir dette justert helt riktig. Men igjen takk for hjelpen til alle som har svart. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Jeg tror du har satt fjæren som holder selve haken feil , for her er det lett og bomme siden denne må strammes opp før montering. Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Hvis du har løst på slangene fra pumpa og inn på drevet. vil det komme luft til. dette kan medføre lite trykk fra pumpa og dermed får du problemene ved backing Sitér dette innlegget Link to post
ArildH Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Jeg får ett "slag" når jeg slår back, økende med båtens fremdrift. Inbilte meg at dette var inni drevet, men kanskje er det bare justering av backhaken?? Noen erfaringer her? Leser manualen men skjønner ikke helt hva jeg leser... Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Jeg har i dag heist Marion på land og sjekket justeringen som Larspo nevner. Dett var det som skulle til. Staget som holdere presstangen mot skjoldet var helt ute av "kurs". Jeg justerte ca 5mm, satte så marion på sjøen igjen og alt er ok. En stor takk til Alle svar og spesielt til Larspo som hadde løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Arild H. Du kan ta kontakt med meg så skal jeg forklare det jeg nå har lært. Kanskje kan det hjelpe? Ring meg på 92 63 44 39 Sitér dette innlegget Link to post
ArildH Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Takker, men jeg tror jeg fant ut av galskapen i går. Rakk å ta en titt før båten måtte ut kl 15:30 i går, og skjønte bedre hva jeg hadde lest i manualen når jeg hadde drevet foran meg . Virket som fjæren ikke klarte å dra opp backhaken, men etter å ha "moet" litt på backhaken (løftet opp drevet) så fikk jeg den til å løfte seg opp til akslingen. Fikk veldig mye mindre "slag" når jeg la inn back etterpå . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.