Åsabu Startet 20.Mai.2008 Del på Facebook Startet 20.Mai.2008 Håper noen kan gi meg en god forklaring eller kan si hva som eventuelt er galt med varmtvannstanken. Har funnet ut at varmtvannstanken slår ut jordfeilbryteren på land. Når jeg kopler vekk varmtvannstanken fra landstrømsanlegget holder sikringen. Hva kan være galt ?`Håper noe har noen gode svar Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Sjekk for irr på jordkabelen inni vv tanken - åpne opp der ledningen går inn - det pleier å være noe greier å se på der jeg ville også sjekket stikkontakten der du setter inn vv berederen Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 overslag i varmeelementet Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 (redigert) Til opplysning, så er tanken bare 2 år gammel. Overslag i varmeelementet, hva betyr det ? Må man bytte elementet da eller hele tanken ? Redigert 20.Mai.2008 av Åsabu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 (redigert) Om tanken bare er 2 år er det reklamasjon. jeg ville sjekket irr på ledninger først.hva er merket på båt og tank? Redigert 20.Mai.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Ser på tanken at ledningen som kommer fra landstrømsentralen går inn bak et deksel på tanken. Jeg har ikke noe støpsel jeg kan ta ut.men jeg kan nok åpne opp dekselet og se om det er irret der. Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 (redigert) Dette kom innstalert fra fabrikk båten er en 2006 mod. Båten er en Bayliner 245 kjøpt av norsk forhandler. Merke på tank vet jeg ikke Redigert 20.Mai.2008 av Åsabu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Din tank har antagelig et jordingsstøpsel. Bruk et multimeter og mål motstand mellom strømkontakt og jording. Hvis du har jordfeil så vil du måle liten eller ingen motstand. mateco Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Viksund Bravo Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Aller helst skulle du hatt en megger. Ohm-meter greier ikke alltid å trigge jordfeilen. En megger sender ut en spenning 250/500/1000 volt for å trigge jordfeilen. Har du hatt spenning på bereder uten vann i den? Da ryker i tilfelle elementet fort. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
mateco Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 (redigert) Aller helst skulle du hatt en megger. Ohm-meter greier ikke alltid å trigge jordfeilen. En megger sender ut en spenning 250/500/1000 volt for å trigge jordfeilen. Er enig med Viksund Bravo her, men de færreste av oss har en 'meggertester' for hånden. Derimot en multitester som kan måle Kohm vil kunne gi en brukbar indikasjon. Måler du ingen (null) eller liten motstand så har du jordfeil! Måler du uendelig så har du ingen jordfeil! mateco Redigert 20.Mai.2008 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Åsabu Svart 21.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Aller helst skulle du hatt en megger. Ohm-meter greier ikke alltid å trigge jordfeilen. En megger sender ut en spenning 250/500/1000 volt for å trigge jordfeilen.Har du hatt spenning på bereder uten vann i den? Da ryker i tilfelle elementet fort. Har ikke hatt strøm på varmtvannstanken etter at den ble tømt for vann i vinter. Men kan det bli en jordfeil om elementet skulle ryke på den måten da ? Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Hei igjen! Uten vann på tanken vil elementet bli for varmt, "krølle seg" og du vil få overslag. Elementet er avhengig av at vann leder varmen bort. Mvh Christian Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Åsabu Svart 25.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2008 Jeg sendte en mail til båtforhandler og forklarte at varmtvannstanken hadde en jordfeil. Fikk svar tilbake at det kom til å bli bestilt en ny til meg. Topp service Håper det ikke tar lang tid før den kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.