Jump to content

Teal


citroen

Recommended Posts

Hei!

Er det noen her som har erfaring/informasjon om Teal 18/19´.Er den norskprodusert?Har leita rundt på nettet men det er svært lite å finne.Var og kikket på en som ligger for salg i går.Virker til å være praktiske mht. innredning etc.Men  den er tung iforhold til størrelsen og tilsvarende båter.Tenker evt og ha den på båthenger.Har en Tredal 18-850 med brems og tipp(650 kg nyttelast)

Link to post
Share on other sites

Mener at vi har et medlem her som har en Teal 19 - husker ikke hvem. Men det var snakk om denne båten i fjor høst, mener jeg ganske bestemt! Noen som husker det?

:confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hallo ,,, det var vel et år siden du søkte etter svar ,,men aldri for seint,,,, jeg har en slik båt,,83 mod,, den er engelskprodusert ,og jeg forstår det slik at DET ER UMULIG Å FINNE UT NOE OM DE ,,, de er som du sier tunge,, ,, jeg tipper min til 1000 kg,,,,med 60 hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Det hadde vært morro å sett evt bilder av den på f. eks. IM ! Min er visstnok fra 1969. Jeg borret et hull i siden i fjor for avløp fra en vask, der var det 10 mm tykkelse på skroget så det er ikke rart den blir tung! Det er forøvrig min Teal jeg har bilde av på forumet. har selv en 60 HK Mariner, fartsmessig holder det men jeg må holde 3/4 gasspådrag for at den skal holde seg i plan. Planer fra ca 17 knop og toppfart rundt 27. Har kjøpt Lenco trimplan i håp om litt jevnere gange i vannet og planing på lavere turtall. Hadde kontakt med en i fjor som hadde en del info om båten. Han solgte den men hadde en 90 HK og gikk visst 40+ knop. ellers må jeg si meg fornøyd med båten. Nærmest ståhøyde (180 cm) under kalesje og stor låsbar kabin med lange benker og OK uteplass. Holder nå på og bytter ut treverket ute med nye skap, paneler, stoler og trekk.

Redigert av citroen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Det var en gammel sak jeg kom over her men jeg kan allikevel gi den info jeg har.

Teal ble bygget av en båtbygger under navnet Broadfield i Achrington, England.

Etterhva jeg ble fortalt gikk de konk på 80 tallet. Jeg har selv en 23 foter som ligger på erfaringsdatabasen under "Andre". Det er ikke så mange bilder nå men jeg skal legge inn noen.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...