Tranen2 Startet 21.Mai.2008 Del på Facebook Startet 21.Mai.2008 Bare et enkelt spørsmål. Min Yanmar 3GM30F fungerer helt topp på alle måter. Men jeg legger merke til en litt spesiell ting; ved oppstart kald motor går det rimelig kjapt at toppen av termostathuset blir varmt. Det varmes fortere opp enn alt annet... Kan det bety at termostaten åpner for tidlig? Eller er det bare slik at denne motortypen varmes opp fort? Blir aldri varmere enn at du kan holde på den uten å "brenne" deg; dvs. klemmer du godt rundt termostathuset, slipper du etter 5-10 sek Kommentarer? Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Ingar Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Sikkert fordi det er et lite luftehull i termostaten. Skal ikke mye til før det symptomet du beskriver viser seg. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 21.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Får håpe det er så enkelt. I og med at alt virker ok, gjør jeg ikke videre framstøt. Det som virker, tukler man ikke med! (Gammelt visdomsord fra en motormann) Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.