Jump to content

Når kjerringa skriker...

SandAnker

Recommended Posts

Jeg trodde at man skulle trives når man ferdes på sjøen.

Det må vel være bedere å være alene ombord og tenke på ektefellen, enn å være sammen med ektefellen og tenke på båten?

:yesnod: :yesnod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Kona skriker når hun er redd for noe ?

Jeg ville bakket tilbake og stoppet opp båten , stilt et spørsmål rolig og behersket.......Stoler du på meg når jeg kjører båt ?........

Svarer hun ja så sier du at da er det fint om du viser det.

Sier hun at hun ikke gjør det så overlater du til henne å ta inn båten og så holder du kjeften uansett hva hun måtte stelle i stand.

Om folk ikke klarer å skjerpe seg og oppføre seg voksent i voksen alder da bør de få kvalifisert hjelp for å bli voksen , sånt som det der er bare tåpelig tull men desverre så er det vel de som skriker som innser det sist (etter mannen,barna og alle som står og småler og rister på hodet mens de ser på)

Redigert av Enzo (see edit history)

Under enhver omstendighet er det vel en fordel om det er konen som manøvrerer båten ved tillegging. Som regel kan en mann hoppe lengre, bedre ta fatt i andre båter, raskere slå et pålestikk osv. Båtlivet blir hyggeligere dersom konen kan styre båten. Den gangen jeg hadde medseilende kone, så tok vi rorvakter, ofte sånn at det var jeg som tilberedte maten. Dessuten kan man seile lengre strekk når konen kan styre båten, for da kan skipperen ta seg en liten lur i hundevakten.

Sviger og sviger fru Blom...

Svigermor hadde bitt seg ut med gampen; Men DET var kar som visste å ta igjen. En dag hu var i stallen for å gjøre rent, tok gampen hevn!

Det kom ikke no´skrik fra kjærringa; En solid hestesko mellom øya og det var det...

Det var mange i kjerka under begravelsen, og spesiellt i gravølet.

Presten lurte på om "damen" var populær, ettersom det var så mange tilstedeværende...

"Nei", svarte bonden (svigersønnen), "men det er mange som vil kjøpe av meg hesten"....

Kanskje det er derfor HEST ikke er populært i maritim sammenheng?? :rolleyes:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Ville bare bedd kjerringa holde kjeft. I og med at jeg ikke går rundt å ber henne holde luren stille til vanlig så vil jeg tro det hadde blitt stille......

Eller samme medisin som hun brukte mot sin far når han var co-pilot i bilen en dag han satt på til oss. Kaill`n satt å kommenterte hennes kjøring da hun eksploderte og spurte om han hadde forerkort for bil. Det har han jo ikke, og det neste var "da legger du deg for i he.....e ikke opp i min kjøring". Det her han heller ikke gjort siden. Men når han derimot sitter på til si egen kjerring da er han igjen super-copilot uten førekort, at hun gidder....... hehehehehe

Båten har sin faste plass i hagen.......

Lurer på hvor mye erfaring dere har med det annet kjønn?

Det kan se slik ut.

Dette "problemet" oppstår på grunn av manglende gjensidig tillit, og dermed har man ikke bare en, men to personer som må tenke seg om.

Sett dere ned å snakk om det.

Gjør innbyrdes avtaler om hvordan operasjonen skal utføres, og følge disse til punkt og prikke. På den måten bygges gjensidig tillit, og problemet løser seg.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

hehe, fikk dratt i gang en debatt her,

men sant skal sies, tror det er mest nervøsitet fra hennes side, og jeg lokker ørene og snakker med henne etterpå,

har også sagt at hun får lære seg og kjøre båt, slik at hun ser hvordan det er/foregår, kanskje hun får mere glede av det selv også.

Tror nok det går seg til etterhvert, så tiden blir tatt til hjelp

Men jeg ser fortsatt det humoristiske i det der hun står og fekter og skriker :crazy:

Tror det er lurest av meg å gå stille i dørene

og heller luske meg rundt og ut av denne tråden igjen :sweat:

Trenger ikke luske ut av denne debatten, vil gutta trenger litt konkurranse. Vi skal vel ikke ha heggemoniet på å trives på sjøen.

Er sikker på at hvis man kunne glemt alt som hadde med motor, teknisk og puss så ville vi alle hatt mer tid til å planlegge fine turer....

Dessuten kjenner jeg menn som skriker mer og oftere en damene.... (ikke noe koffert-tanker nå altså)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Er ikke dette en bug i Kone v.1.0? Vurdert oppgradering til 2.0? :wink:

Fra spøk til revolver, det er tydelig at det er en frykt ute å går her. Tror kanskje du skal inkludere henne mer i det som foregår. Typ, la hun få legge til, gjør det sammen med henne eller informer om hva du gjør hele tiden når du legger til.

Tror rett og slett hun er redd for at det skal gå galt, og da hjelper det ikke med kjefting eller munnbind, men informasjon om hvordan og hva som skal gjøres - gjerne i forkant av å legge til.

En annen ting er jo dette med å si noe hver gang - og hvor galt det faktisk kan gå den gangen hun sier ifra når det virkelig er noe og du er lei av å høre på. Ulv-ulv vet du... :smiley:

Men husk, gutta skriker dem også :seeya:

Mange ganger hører jeg "sjefen" skriker, kjfter på unger som er litt glade og maser, kjefter på kjerringa som ikke er tankeleser og gjør akkurat det han ba om, FØR han ba om det :)

Så vi er nok ikke noe bedre egentlig :)

Da er det bare å innta roligmodus og ta tinga litt med humør. Verden går ikke under bare fordi en dregg havner 14,4mm utenfor tiltenkt droppsone, og at balja ikke stopper på millimeteren der planen var.

Slapp av og ta det med et smil. Dumt å daue av hjerteinfarkt når man liksom skal kose seg :sailing:

Føkk deg...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...