Jump to content

MS4 vs HS1

dante

Recommended Posts

Hei!

Hjelper en kompis å bytte motor. Problemet er at det på 41 motoren hadde vært perfekt med måla til MS4. Den har kun 92 mm i høydeforskjell mellom senter veiv og senter flens ut av kassa. En en ZF 45 eller 63 med 8 grader hadde jo vært bedre men den dropper 125 mm på 45 og 144 mm på 63. Med disse vil den bli litt vel høy. For å få motor til å passe bør måla til MS4 helst passe for å slippe kapping av aksling og modding av avstinving samt for mye oppbygging av motorbukker.

Så til spørsmålet - har HS1 samme mål som MS4? - Jeg finner ingen tegninger på HS1 - er det noen som har måla?

Redigert av fredriko (see edit history)

Velg HS1 og du kan, MS4 er på grensen av hva som kan brukes på 41 motoren, har selv hatt havari på MS4 kasse på en 41 motor etter drøye 600 timer..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Takker for svar!

Da er det bare å jakte på et ok HS1 gear. Så det lå et defekt til 5000,- på finn. Tror ikke det er tid for et slikt prosjekt nå. Et annet ligger på 25.000,- er vel litt mye med tanke på at svinghjul og demperplate må byttes? Hvis noen har hete tips til andre gear med samme måla - eller et HS1 er det bare å si fra! :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...