Stian S Startet 20.Mars.2004 Del på Facebook Startet 20.Mars.2004 Svigers har en Polar 29 de kjøpte i fjor. Jeg skal ta en gjennomgang av det elektriske ombord. Er det noen som kjenner til et koblingsskjema for denne båten? Hadde vært greit å fått en pekepinn på hvordan det elektriske så ut før en tidligere eier lagde kråkereir ut av det. Dokumentasjon? Stian Sitér dette innlegget Link to post
Ingvar J., Redningsselskapet Svart 21.Mars.2004 Del på Facebook Svart 21.Mars.2004 Hei! Koplingsskjema kan du antakelig glemme. Det var ikke vanlig da denne båten ble bygget. De ble laget med et enkelt basisopplegg som var ferdig produsert fra Agder Produkter (trur eg...). S Dermed ender båtene, som du påpeker, opp som en gammel bolig. Nye behov medfører nye kurser og oftest kabelspagetti. Sats på boken "Strøm ombord" av Jon Winge, som nå er kommet i ny og revidert utgave. (Båtmagasinet og Båtforbundet selger boken - husk å be om den nye). Revider anlegget helt fra bunnen av og følg boka. Ha en spenningsfull sommer. Ingvar Sitér dette innlegget Ingvar Johnsen, Redningsselskapet. Link to post
GeirKS Svart 22.Mars.2004 Del på Facebook Svart 22.Mars.2004 Jeg kan anbefale "Electrics Afloat" som du får hos Nautisk forlag for 250,- kr. Den viser mye av de båtspesifikke dupedittene og hvordan man pleier å utføre slike anlegg i båt. Meget godt illustrert. Den kan selvfølgelig også lånes på et bibliotek. ("Strøm ombord" av J. Winge tror jeg ikke du får mye bruk for, det er en liten og tynn bok som tar for seg veldig lite (særlig hvis du kjenner Ohm's lov fra før). Da blir det mest om kapitlene om lading og batterier som er interessante. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Stian S Svart 22.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2004 Begge bøkene var innkjøpt før jeg postet spørsmålet, men gøy at de blir anbefalt Det blir vel "klippe ledning og se hvor den ender"-metoden tenker jeg... Stian Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.