asunde Startet 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2008 Har tatt ut elementene på varmeveksleren på min BMW D636. Der er 2 elementer en for oljekjøling og en for ferskvannkjøling. I overgangen mellom disse elementene er der O-ring tetninger. (Se tegning nederst 1. viser til 4 o-ringer) På ferskvannskjølingen er O-ringene svarte og ser ut som standard O-ringer, mens på oljekjølersiden er O-ringene røde og av en helt annen kvalitet, de er mye mykere. Så spørsmålet er om noen har kjennskap til de røde O-ringene, om de er av en spesiell kvalitet slik at jeg er sikker på at jeg får nye av riktig kvalitet. Eventuelt om vanlige O-ringer er godt nokk. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Ring Otto Olsen på Lillestrøm om du ikke får andre tips. De veit mer om O ringer, enn du noengang for bruk for. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Nemo Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Vi har en som er mye nærmere. Da jeg hadde bruk for pakning i en god kvalitet tok jeg en tur til Midtun til Vestpak. Der har de pakninger og O-ringer i alle varianter. På toppen av det hele er de veldig hjelpsomme selv om det bare er småting man kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 (redigert) Hallo asunde, er båten på sjøen snart? Vet ikke hva som er forskjellen på røde og sorte O-ringer, men det har muligens med hardhet og oljebestandighet å gjøre? Fikk i hvertfall ulike typer når jeg bestilte hos Solberg, så da er det sikkert en grunn til det. Betalte ca 1000kr for fire ringer til kjølerene, tre til intercooleren og tre til sylinderforingen (der var det også røde og svarte). Kvitteringen ligger i båten, så jeg kan finne eksakt pris senere i dag hvis du ønsker. Redigert 22.Mai.2008 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
windy26 Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Sorte oringer tåler max 100 grader , røde (silicon) oringer tåler over 100 grader, ingen problem å bruke sorte da motoren aldri eller uten feil ikke kommer over 100 grader Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.