Brigg Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Men lar vi dem bare få prøve seg er de plutselig flinkere enn oss. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
hifo Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 det er vel noe individuelt? betviler selvsagt ikke at mange kvinnfolk er noen racere til å legge til , men at flertallet av de gjør det sjelden eller aldri er jeg nogenlunde sikker på. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Brigg Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 At det faktisk er et fåtall kvinner som behersker båten i alle situasjoner er jeg i og for seg enig i. Men at årsaken til dette er medfødt det har jeg store problemer med å forstå. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
hifo Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 da er vi egentlig nesten enige da :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
avmønstret5 Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 OBS! OBS! KARER!! Tror heller at de fleste kvinnfolk rett og slett ikke har interessen av å føre båten. mvh Mateco Jeg som trodde at slike problemstillinger ikke var så veldig aktuelle lengre, men der tok jeg feil. På andre siden så går alle ombord i båten med noe grunnleggende erfaringer og holdninger, både menn og kvinner, og noen, kanskje det mange, kommer ikke videre, noe som mateco anntyder med sine innlegg, men samtidig viser han en smule nysgjerrihet om ståa ombord hos andre. Det er vel et godt tegn . Særlig med Sydvesten som forbilde som i dette sammenheng ble så høy og mørk at Sea girl fluksens vil flytte ombord til han, sjekketriks?? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 29.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 (redigert) Ut fra de innleggene som er skrevet på denne tråden så synes jeg at mannfolka stiller seg svært så villige til å overlate kontrollen til sin ”bedre halvdel” , som jeg for ordens skyld definerer som kvinnfolk i dette innlegget. Problemet synes derimot å være at kvinnfolka selv vegrer seg, og ønsker rett og slett ikke å fin-manøvrere inn og ut av båsene. Det virker også som at damene har en større respekt for verdiene som båt, utstyr og kai anlegg representerer i kroner og ører. Men la det være sagt at denne verdien vil jo ikke forandre seg om det er et mannfolk eller kvinnfolk som manøvrerer!? Samtidig så virker det som at damene er villige til å ta skuta inn og ut ifra ei flytebrygge så sant forutsetningene er til stedet, og da mener jeg god plass å manøvrere, stille vind, null strøm, og dypt nok rundt fartøyet i alle retninger. Å styre/manøvrere i åpent farvann ser heller ikke ut til å være noe problem. Der tar de gjerne sin tørn og synes det er både morsomt og lærerikt. Kan det være at kvinnfolka rett og slett ikke ønsker å ta noen sjanser frivillig. Det er jo mye enklere at gubben, som har gjort den samme operasjonen gang på gang, også gjør det denne gangen? Hvorfor utsette seg selv for det ubehaget som kan oppstå hvis en mislykker forsøket? Eller synes de at de har funnet sin rolle ombord og trives med den uten "pålagt" fin-manøvrering? For å få skikkelige svar på denne gåta så blir det eneste riktige å henvende seg til kvinnfolka sjøl for å forsøke å få ei vettug forklaringer på hvorfor det er slik? Så kom igjen dere jenter som leser denne tråden!! Ressonere jeg riktig nå? Isåfall hvorfor er det slik?? Mvh Mateco Redigert 29.August.2008 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.