Jump to content

Delepriser i Thailand?

MrAnders

Recommended Posts

Dette er bare et ide.

Volvo Penta er store på verdensmarkedet for båtmotorer, de har sikkert også kunder i lavkostland som Thailand, Fillippinene, Indonesia etc. Aldri i verden om de kan ta samme priser der som i Norge, en ny intercooler til NOK 20.000 er fire årslønner i de landene.

Det er noen få firmaer som har global prisliste, og de satte ned prisene kraftig for å få det til.

Vi snakker ofte om små deler til høye priser, så 1000,- til flyfrakt er ikke noen showstopper. Er det noen som vet noe eller kjenner noen

Var tidligere involvert i et vannredningsprosjekt som Norges Røde Kors har startet i Thailand, og hvor det ble sendt nedover en god del Zodiacer + påhengere, Yamaha og noen få Johnson. Sistnevnte ville ikke thaiene bruke, siden det i praksis ville være umulig å skaffe reservedeler til dem. Alt som er japansk var OK, og lett å få tak i deler til, men amerikanske, og kanskje spesielt europeiske, produkter er lite representert. Jeg tviler på at VP selger særlig mye der nede.

Det eneste stedet jeg i farten kommer på, og som kanskje kan skaffe noe slikt, er en båtsjappe som ligger like over veien fra Royal Phuket Marina. Marinaen ligger langs hovedveien, 7-8 km nord for Phuket Town, på østsiden av øyen. Butikken var godt utstyrt med det meste som man finner i en hvilken som helst norsk båtbutikk.

Bundin er bátleysur maður

Nå sjekket jeg med Volvo Penta i India i 2004 på prisen på en 41 motor med gear, det var ritkig nok en motor og ikke deler... jeg hadde samme tanken som deg, og benyttet en lokal Inder til å forhøre seg.... Prisen jeg var oppgitt i SEK og var på rundt 140.000 komplett med gear... hvilket ikke var spesielt billig slik at jeg skrinla hele greia.... kjøpte et par lettere brukte fra USA stedenfor for 12000 USD for et par

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...