Jump to content

Et sørgelig syn

Espen

Recommended Posts

Kom over denne båten i "Drollehålå" idag.

Trist når det går den veien, så ut til at eier har forlatt hele båten.

Bær over meg med billedkvaliteten, hadde bare mobilkamera for hånd

22052008418.jpg

22052008419.jpg

22052008420.jpg

22052008421.jpg

22052008422.jpg

Håper båten blir tatt vare på, og at motor ikke har tatt skade

Edit: Leif

Redigert av Espen (see edit history)

Sabben er bygget for å kunne stå "til knes" i vann, så den overlever nok om den blir tatt hånd om. Men ellers bærer vel båten preg av å nærme seg veis ende ja....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det er desverre ikke først båten som har sunket i fortøyningene der inne, dvs denne flyter vell enda.

Ser mange båter som legges til mer eller mindre ulovlig på den gamle Garstad kaien (nå Rimi) og med dårlig tilsyn.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Det er desverre ikke først båten som har sunket i fortøyningene der inne, dvs denne flyter vell enda.

Ser mange båter som legges til mer eller mindre ulovlig på den gamle Garstad kaien (nå Rimi) og med dårlig tilsyn.

Ja har sett det før jeg også..

Og så er det litt ergelig at det ligger båter "fast" på gjestebrygga til Rimi.. :nonod:

Er innom der for å handle mat rett som det er.

Beste plassen for oss øyboere å hanlde mat.

Er det ikke en fjære hvor dere kan slepe den opp? Da er båten vekk og dere har mest sannsynlig spart eieren for heving av båten. Gjør dere det på flo sjø så kan eier lense den på fjære sjø og få den utpå igjen. Ved å ikke passe på båten så har han i og for seg overlatt sjebnen til tilfeldighetene.

Han kan jo like så greit lense båten slik den ligger nå? Er jo bare og øse med en 10 liter bøtte. Noen har ihvertfall hevet den får når jeg var inne for og handle sist var den sunket og hang i fortøyningene på omvendt side av "hålå"..

Denne hålå er vel byens båtkirkeplass?

Tipper den er lagt igjen der for å dø... (Men skal ikke påstå noe..)

Jeg har også vært innom der og handlet noen ganger...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Er det ikke en fjære hvor dere kan slepe den opp? Da er båten vekk og dere har mest sannsynlig spart eieren for heving av båten. Gjør dere det på flo sjø så kan eier lense den på fjære sjø og få den utpå igjen. Ved å ikke passe på båten så har han i og for seg overlatt sjebnen til tilfeldighetene.

Så den lå dypere/sunket da du var innom?

Ja rette plassen for "vrak" det der - husker den "klara" som lå der i mange år, et under at den aldri sank, den med 2x5 hk påhenger, en mariner og en susuki eller hva det var :smiley: Men den sabb'en har nok tatt sitt siste dunk for en stund tipper jeg..

• 5 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...