Espen Startet 22.Mai.2008 Del på Facebook Startet 22.Mai.2008 (redigert) Kom over denne båten i "Drollehålå" idag. Trist når det går den veien, så ut til at eier har forlatt hele båten. Bær over meg med billedkvaliteten, hadde bare mobilkamera for hånd Håper båten blir tatt vare på, og at motor ikke har tatt skade Edit: Leif Redigert 22.Mai.2008 av Espen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Først blir det i hvertfall en lense jobb i tillegg til heising og spyling. Men synd at det har gått slik Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Sabben er bygget for å kunne stå "til knes" i vann, så den overlever nok om den blir tatt hånd om. Men ellers bærer vel båten preg av å nærme seg veis ende ja.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sleipner93 Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Den hang i fortøyningene på omvendt side av kaien når jeg var innom der for og kjøpe mat (dagen jeg traff på deg Espen). Trist at slikt skjer.. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Det er desverre ikke først båten som har sunket i fortøyningene der inne, dvs denne flyter vell enda. Ser mange båter som legges til mer eller mindre ulovlig på den gamle Garstad kaien (nå Rimi) og med dårlig tilsyn. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Espen Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Det er desverre ikke først båten som har sunket i fortøyningene der inne, dvs denne flyter vell enda.Ser mange båter som legges til mer eller mindre ulovlig på den gamle Garstad kaien (nå Rimi) og med dårlig tilsyn. Ja har sett det før jeg også.. Og så er det litt ergelig at det ligger båter "fast" på gjestebrygga til Rimi.. Er innom der for å handle mat rett som det er. Beste plassen for oss øyboere å hanlde mat. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Ja veldig greit å kunne svinge innom med båten og fylle opp litt. Ikke mange matbutikker med egen kai rett ved døra igjen i distriktet. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Er det ikke en fjære hvor dere kan slepe den opp? Da er båten vekk og dere har mest sannsynlig spart eieren for heving av båten. Gjør dere det på flo sjø så kan eier lense den på fjære sjø og få den utpå igjen. Ved å ikke passe på båten så har han i og for seg overlatt sjebnen til tilfeldighetene. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Han kan jo like så greit lense båten slik den ligger nå? Er jo bare og øse med en 10 liter bøtte. Noen har ihvertfall hevet den får når jeg var inne for og handle sist var den sunket og hang i fortøyningene på omvendt side av "hålå".. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Denne hålå er vel byens båtkirkeplass? Tipper den er lagt igjen der for å dø... (Men skal ikke påstå noe..) Jeg har også vært innom der og handlet noen ganger... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Espen Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Er det ikke en fjære hvor dere kan slepe den opp? Da er båten vekk og dere har mest sannsynlig spart eieren for heving av båten. Gjør dere det på flo sjø så kan eier lense den på fjære sjø og få den utpå igjen. Ved å ikke passe på båten så har han i og for seg overlatt sjebnen til tilfeldighetene. Så den lå dypere/sunket da du var innom? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Ja men da lå den ikke på gjestebrygga til Rimi, da lå den på omvendt side av bukta.. Da var den helt under... Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Rart.. Skulle jo tro at den var "trutnet" nå Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Ja rette plassen for "vrak" det der - husker den "klara" som lå der i mange år, et under at den aldri sank, den med 2x5 hk påhenger, en mariner og en susuki eller hva det var Men den sabb'en har nok tatt sitt siste dunk for en stund tipper jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Tar meg en tur bort imorgen og ser om den fortsatt ligger der .. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Så for noen uker siden at denne snekken hadde gått ned... igjen..... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Honduras Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Mye fin mahogny i vindskjermene. Dere bør forbarme dere over den i hvert fall. Resten kan vel få "fri". Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hansi Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 (redigert) Et sørgelig syn. Har problem med å forstå at noen kan bli så ansvarsløse og bare slenge båten fra seg på en slik måte. Rett og slett bare trist. Redigert 30.Oktober.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.