Jump to content

Grunnstøting på tross av elektronikk

Dreamer

Recommended Posts

Jeg leser noen morsomme hentydninger om "sørlendingen" her. Må da få benytte anledningen til å tilkjennegi at jeg er ÆKT Trønder, og mesteparten av min fartstid ligger i Trøndelag, både Trondheimsfjorden og kysten. Dere finner naturlig nok ikke noen spor etter meg der oppe, ikke så vidt jeg vet ihvertfall.

Per (eksiltrønder)

Ps! Fiskabat!...... Står du på grunn der vi ser skipet ditt på bildet????? Synes jeg ser litt vel mye av de dærre remediene der akterut som helst skal være under vann, eller er det bare vinkler og lys som gjør bedraget fullkomment.?????

Redigert av Per Kålin (see edit history)
quote.gif
Jeg leser noen morsomme hentydninger om "sørlendingen" her. Må da få benytte anledningen til å tilkjennegi at jeg er ÆKT Trønder, og mesteparten av min fartstid ligger i Trøndelag, både Trondheimsfjorden og kysten. Dere finner naturlig nok ikke noen spor etter meg der oppe, ikke så vidt jeg vet ihvertfall.

Per (eksiltrønder)

Ps! Fiskabat!...... Står du på grunn der vi ser skipet ditt på bildet????? Synes jeg ser litt vel mye av de dærre remediene der akterut som helst skal være under vann, eller er det bare vinkler og lys som gjør bedraget fullkomment.?????

Den står nok godt inne på land ja, "Vito" var en kjent båt i bybildet i Tronhjem i gamle dager før jeg kjøpte den .

Det var mange som syntes det var festelig(spesielt personer som jobbet i Brannvesenet) med den store båten som lå midt oppå Frøsetskjæret som du tydligvis har litt kjenskap til.

Det var og en reprise etterpå med en mindre båt , jeg paserte Frøset skjæret i 5 tiden en morgen og midt oppå skjæret lå det en liten Sjark og dunk,dunk,dunk motoren gikk og propelen svivde fremdeles rundt og var farlig for måsen
Det var da fjære og den lå så langt oppå skjæret att jeg ikke kom till så jeg ringte slik at det ble satt ut båt fra land for å se hva som var skjedd.
3 eldre menn ble returnert til Tronhjem med Taxi.

Så , ok jeg gir meg , det er for mye skjær i Trondhjemsfjorden. : :drink: Dobbelt eikskrog annbefales og vhf anbefales
Poenget var at Trondjemsfjorden har ingen stor sjærgård og Ryeskjeret er vell ett feilskjær ?

Det er ett skjær i nærheten som heter Frøset skjæret ,med en grønn blinker på , oppkalt etter den tidligere fylkesordføreren , Frøset , eller omvent.

Fakkgalten er sellfølgelig ett problem , ble pårendt av "Pine Knut" rett før krigen og begge ligger er der ennå.

Munholmen er flommbelyst så den holmen går det an å svinge unna.

Jo da sørleningene bør hvere missunelig på vår store skjærgård med en "bråte skjær" , eller var det Bråte skjeret du mente, det er et ukjent sjær for meg.

skjer, skjær, sjær, sjer, sjer'a?

Hjemmeindustrien i dine engner har nok gått tilbake, mye fordi øking av levestandard faktisk har skjedd i Trøndelag også...

I Trøndelag er heimbrent kultur, så det har ikke noe med levestandard og økonomi å gjøre. HB er en egen type brennevin, på samme måte som whisky, cognac, gin og lignende. Hadde Vinmonopolet kunne solgt 60% HB tror jeg at det ville blitt bra omsetning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...