Per Atle Startet 5.Desember.2002 Del på Facebook Startet 5.Desember.2002 Jeg er en av dem som leser begge forumene, bare så det er sagt. Som jeg også har nevnt før, antar jeg at jeg ikke er alene, men at de fleste av oss gjør det. Da har dere sikkert sett, at det fremkommer beskyldninger fra tid til annen at "forsøplingen" der inne er delvis forårsaket av brukere av dette forum. (Som da opptrer anonymt) Jeg håper ikke dette er tilfelle, men hvis det er noen av oss som er innom og slenger en fjollete kommentar, oppfordrer jeg herved på det sterkeste til IKKE å gjøre dette. Hvis man absolutt vil slå av en vits eller en fjollen kommentar, hvorfor ikke heller gjøre det her inne, man bør ha ryggrad til å la andre se hvem du er hvis man evt ønsker å si noe. :nono: OK ? Og i samma slengen, Riktig God førjul til alle dere der hjemme ! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 5.Desember.2002 Del på Facebook Svart 5.Desember.2002 Nå og da sier magefølelsen min meg at du har rett mht til forsøpling hos BM. Jeg håper dette ikke er tilfelle. Hvis dette blir gjort for å drive brukerne over hit - tenk da på at jo mer forsøpling det er, jo nærmere er vi en løsning hvor BM også tar i bruk registrering av brukere. Kanskje de legger inn et helt nytt forum som er like bra som dette, kanskje de også tar i bruk YaBB. Hva vil skje da? Jo, de som trekker over hit pga forsøplingen vil slutte å komme over hit. Sannsynligvis vil en del brukere her trekke tilbake til BM. Resultatet er høyst sannsynlig mindre brukere i dette forumet. Og det er vel ikke det vi ønsker? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 5.Desember.2002 Del på Facebook Svart 5.Desember.2002 Enig med dere! Nå synes jeg BM folket klarer jobben med å forsøple ganske så greit selv, selv om denne HavGapet faktisk er ganske morsom. Har litt dårlig samvittighet fordi jeg anbefalte denne siden til en kar som spurte om seilbåt hos BM. fikk kjeft for det, men tenkte at man får jo ikke så mye seilbåt svar hos BM. Er enig med Ingar i at vi ikke bør snikreklamere for denne siden mer, bortsett fra i spesielle tilfeller. Sitér dette innlegget Link to post
Homer Svart 5.Desember.2002 Del på Facebook Svart 5.Desember.2002 Jeg vil bare si meg helt enig med Per Atle. Baatplassen har sannsynligvis nådd kritisk medlemsmasse, og ballen ruller nok videre av seg selv. Denne siten lansert som det "seriöse" alternativ, og det bryter av og til litt med egen visjon når man til stadighet ser - unnskyld uttrykket - en noe barnslig snikreklame i andre forum. La heller båtforumene utfylle hverandre i stedet for at vi kjekler om småsaker. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 5.Desember.2002 Del på Facebook Svart 5.Desember.2002 Tror den tiden er forbi for lenge siden at det var nødvendig "å pløye med sverd ved lend". Så lenge jeg har vært innom båtmagasinets nettsted, har jeg registrert en dårlig tone og det som noen kaller "fjortis" innlegg, og liten toleranse for andre meniger. Dette er ikke noe som er spesielt for den tiden baatplassen.no har eksistert. Men den godeste Due sier: "Jeg vet det er enkelte brodne karer som helst så en " konkurrent" død og begravet, og enkelte forsøk i ny og ne registreres. Det er laget en flott diskusjonsbase på privat initiativ annet steds, men den undergraver det totale innholdet og trafikken på disse sidene." Jeg synes han burde dokumentere, eller ta de konkrete "brodne karene", det han gjør her er å fremsette beskyldninger som skaper splid. Likedann burde han gjøre noe for å fremme *kvalitet* på egen side fremfor å spille på negative strenger ("undergrave"). I like med at en person har satt rammebetingelser for baatplassen.no som så langt står for kvalitet, står redaktøren for båtmagasinet ansvarlig for hvordan båtmagasinets diskusjonsforum "arter og utarter seg" til enhver tid. Hr. Due's utspill, og til tider mangel på utspill, har vært, er og vil bli, avgjørende for fremtiden til diskusjonsforumet på www.baatmagasinet.no. Jeg synes "naboens skittentøy bør vaskes i naboens vaskemaskin", det lukter ille - best om lukten ikke brer seg hit! Mvh Jan Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.Desember.2002 Del på Facebook Svart 6.Desember.2002 Det er laget en flott diskusjonsbase på privat initiativ annet steds, men den undergraver det totale innholdet og trafikken på disse sidene." Er enig i at oppsplitting i flere fora er en uting men slik som BM har latt useriøse innlegg utvikle seg over lang tid uten å gripe inn på noen fornuftig måte gjør at de graver sin egen grav. Det er beklagelig at mange vegrer seg mot å registrere seg, men slik det det har utviklet hos BM er dette helt nødvendig og eneste løsning for å opprettholde seriøsitet. Jeg savner enkelte av de virkelig seriøse fra BM her, f.eks. Paul fra Ladac. Han har jo sagt tydelig at han er mot registrering og det er jo litt synd. Mener å ha sett hos BM at også hans navn er blitt misbrukt. Paul har jo en folkelig og grei tone både når det gjelder hans eget fag og i mange andre sammenhenger. Håper han er innom her og smugtitter litt av og til....... Kanskje han og andre "konverterer" litt etterhvert Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
BK Svart 6.Desember.2002 Del på Facebook Svart 6.Desember.2002 Jeg sier det an gang til, "Hvorfor bli stor når man er lykkelig som liten" Sier man ja til det ene, så følger det andre med på kjøpet :nono: Jeg leste her for en dag og to siden det første inlegget jeg har sett her på baatplassen med ett meget dårlig språkbruk, (tiltalemåte) Håper at det ikke blir en kultur i denn rettning også her på dette forum Jeg mener eventuelt at man kan gå enda strengere til verks om det skulle vise seg å bli et språkproblem. Ex: Visning av fullt navn Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.Desember.2002 Del på Facebook Svart 6.Desember.2002 Jeg leste her for en dag og to siden det første inlegget jeg har sett her på baatplassen med ett meget sårlig språkbruk, (tiltalemåte) Har ikke fått med meg det innlegget, men der må jo være takhøyde for at en ikke skriver korrekt bokmål og at en i forbannelsen kan uttrykke seg kvasst. Problemet til BM er at hvem som helst kan bruke en hvilken som helst signatur inkludert ingen sign. og da kan vedkommende ikke stoppes. Fordelen på baatplassen.no er at dersom en sign. legger innet større antall innlegg som bare er vas kan denne stoppes. Han kan jo bare registrere seg en gang til. men likevel vil en ikke kunne herse med forumet som en vil. Hos BM kan der gjerne være 30 innlegg i en tråd der flesteparten er anonyme, og dermed kan jo alle innlegg også være skrevet av samme person eller av 30 forskjellige. Mye av nytteverdien forsvinner når en ikke vet hvem som skriver. En kan jo tenke seg 2 identiske innlegg der det ene er anonymt og det andre skrevet av en "velrenommert" skribent. Hvilket innlegg har størst verdi? De som ikke våger å fortelle hvem de er burde ofte like gjerne holde seg borte. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
bliss X Svart 6.Desember.2002 Del på Facebook Svart 6.Desember.2002 Jeg tror at noe av årsaken til at Båtmagasinets sider framstår som mer søplete nå enn noen gang, kan skyldes at en del av den mer "seriøse" trafikken har havnet her (eller andre steder) mens søppelmengden forblir konstant. Ellers mener jeg at det ikke er reklame å vise til en side i et annet forum. Det må være tillatt å vise til postinger eller sider andre steder der det er relevant. Har sett flere tilfelle her på baatplassen.no der det vises til postinger på BM, og det ser helt greit og naturlig ut. Kan derfor ikke forstå hvorfor det skal være bannlyst å vise til postinger andre steder når man er på BM's forum. Sitér dette innlegget Link to post
Per Atle Svart 6.Desember.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2002 Lasse: Har sett flere tilfelle her på baatplassen.no der det vises til postinger på BM, og det ser helt greit og naturlig ut. Kan derfor ikke forstå hvorfor det skal være bannlyst å vise til postinger andre steder når man er på BM's forum. Jeg er hjertens enig, men nå er det jo engang slik at det er endel på båtplassen som hater baatplassen virker det som, og den minste hentydning eller tip ender opp med masse vrøvl om intens snikreklame etc. og er med på ødelegge trådene deres. Da er det etter min mening bedre å la være å hentyde hit der, men og fortsette å hentyde dit her, (ble det særlig klart tro ? :-) siden toleransegrensen tydligvis er høyere her. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 6.Desember.2002 Del på Facebook Svart 6.Desember.2002 Her er jeg enig med Lasse, men det er bare å se i øynene at mange av kapasitetene fortsatt er igjen der, og det er jo egentlig bra. Vi må jo ikke miste den siten, for der er det mye kunnskap som ligger, som vi alle kan få bruk for. Jeg har imidlertid registrert at Marwin har meldt seg på her, men enda har vi ikke hørt noe fra han. Jeg håper det ikke bare er for å finne nye innlegg lettere. Vi får tro han snart finner noe han syns det er verd å svare på. Forøvrig synes jeg å ha merket en liten bedring "over there" de siste par dagene, så vi får se over helgen, om noen har det kjedelig . Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
KaFarsken Svart 6.Desember.2002 Del på Facebook Svart 6.Desember.2002 Med fare for og banne i "kjerka" vår På BM sine sider har det enkelte ganger kun stått en henvisning til en "tråd" på disse sidene. Og enkelte ganger har det vært ett såkalt "null" som har lagt det inn. Jeg sitter igjen med en litt flau smak etter slike innlegg. Ideelt sett burde slike innlegg innholdt ett sammendrag av "Tråden" fra denne siden, med en sluttkommentar, om at de kan finne hele tråden her. Men det får være opp til hver enkelt. Det er kanskje noen som ikke liker, at innleggene dem legger inn her, blir spredd til andre "koseklubber". Og uansett. Så lenge vi henviser til vår kjære "Koseklubb", så bør vi ikke være flaue over vårt "nick name" Skriv under, med det navnet du er kjent under her. Etter min mening, så burde det vært ett absolutt krav. På den måten, virker vi mer seriøse. Er jo mangelen på navn hos BM, som har dratt endel av oss over hit. Vi bør vel også tenke litt på at uten BM, så er det ikke sikkert denne "koseklubben" noensinne hadde kommet. Er forøvrig enig i at vi savner noen personer her, men det kan jo hende at de kommer. Det er i alle fall mitt håp. Og jeg er stolt av denne koseklubben. Ha en fortreffelig helg. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 7.Desember.2002 Del på Facebook Svart 7.Desember.2002 Det pussige er at det samme skjer paa andre nettsteder ogsaa.Som andre sa ovenfor saa er det kanskje ,kritisk medlemsmasse,?Ikke vet jeg,men ihvertfall saa har vi gaatt ut og laget et privat forum som er helt lukket for aa slippe saann oppforsel.Det dumme er at det blir lite nytenking men vi kan vaere uenige uten aa faa huden full. Naar man er helt anonym saa er det saa lett vaere ufin.Bakdelen med internett at man kan vaere den man vil. Beklager stavinga-bruker kryllisk tastatur. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 8.Desember.2002 Del på Facebook Svart 8.Desember.2002 Enig Thor. Det er veldig greit å få innspill fra folk med andre ståsted og meninger, det har vi allr bare godt av. Det som ikke er bra er f.eks. om jeg skulle spørre om Volvo Penta lager gode motorer og så få 10 svar i stilen som "Din idiot!" Det har ingen bruk for. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Festina Lente IV Svart 9.Desember.2002 Del på Facebook Svart 9.Desember.2002 Jeg er fullstendig enig i at vi ikke skal reklamere for baatplassen hos BM. Det er da heller ikke nødvendig. I helgen tror jeg faktisk det har vært større aktivitet her enn hos BM....... Om man da tar vekk allt tullet og fjaset som enkelte innlegg hos BM er, ja da har det skjedd betydelig mere her. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.