Jump to content

Ny motor til GH 11 deluxe


Shadow man

Recommended Posts

En jeg kjener mener at han sin gikk bedre n[r han gallopperte! Hvordan kan det ha seg???? :confused:

 

 

Den båten han hadde var en GH 14 med 40hk på, hadde vist gått 27,5 knop med to i.

 

GH14 blir litt spesiell iom. at den har innstøpte trimflaps i skroget som gjør at den legger seg på nesa over ca 25 knop. Så da ser jeg for meg at det kunne hjelpe å heller la den gallopere litt.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

GH15 virker som en bra båt, mye mer moderne skrog enn GH14. Vet om en som har 90hk på sin, går også bra med 60hk.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Det må gå fort med 90 hk på GH 15, kjener en som har kjørt med en GH15 med 60hk det hadde vist nok ganske fort!

 

Men tilbake til GH11 hva er forskjellen på Musling 370 skråge og GH11 skråge.

 

Sånn farts mesig ser det ut som de går ganske likt. Har sammenlignet litt på de forskjellige motorstørelsene på begge båtene og det er helt likt!

Link to post
Share on other sites

GH skrogene generelt (som stort sett er konstuert av Otto L. Scheen Jr) virker som de har mer løft i hekken enn f.eks Linge skrogene. Noe som kan føre til at de kan gå "på nesa" hvis de overmotoriseres.

 

Ellers er Musling 370 1 fot lengre og 10cm bredere enn GH11. V-bunnen er nok noe dypere også.. HAr ikke vært ute i Musling 370, men vet hva 430'en er god for..

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

i sommer kjørte jeg med gh 11 med 30suzuki fungerte fint.så nå har jeg selgt gh`n og kjøpt musling 370 med 55 suzuki.blir morsomt til sommeren å se på åssen den går i vannet. jeg er også meget fornøyd med gh`n,hvis du tenker åssen den går i vannet.( går veldig fint i vanne).

Link to post
Share on other sites

Har et program som beregner hastighet og propell, og hvis jeg legger inn denne med en totalvekt alt inklusive på 360kg så skal du kunne klare rett under 36knop i teorien, så du er nok ikke så langt unna. Pleier å stemme ganske bra denne. Skal jeg beregne propell så trenger jeg girutvekslingen på motoren din også.

 

Har en standard jeg også. Opplever du vekten av denne motoren som noe problem? Hvor har du plassert tank og batteri?

Kan du si hvordan du fik kdet programmet og om det er noe sted jeg kan laste det ned?

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...