Stian S Startet 21.Mars.2004 Del på Facebook Startet 21.Mars.2004 Noen som kjenner til denne båttypen? Mirage 2700 Stian Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 21.Mars.2004 Del på Facebook Svart 21.Mars.2004 også kjent som Leisure 27 ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Walter_S Svart 21.Mars.2004 Del på Facebook Svart 21.Mars.2004 Noen som kjenner til denne båttypen?...... Første og eneste seilbåt, jeg har sett, som har proaktiv styring med 2 sett med ror - et foran og et bak....... forøvrig ingen kjenskap til båttypen som sådan...... Sorry, stians - kunne ikke dy meg... var ikke ondskapsfull ment! Alt jeg vet er at det er en ganske utbredt type i England - mener å huske det fra 70-80-åra, da jeg abonnerte på Yachting Monthly og PBO - og leste alt av tester og bruktannonser! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Stian S Svart 21.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2004 Jepp, og dobbeltrigget! Ingen andre som vet noe mer? Stian Sitér dette innlegget Link to post
Stian S Svart 27.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2004 Vel vel, den blei nå min Stian Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Mars.2004 Del på Facebook Svart 27.Mars.2004 Grattis Stian! 'Leisure' klinger mer bekant enn 'Mirage' ! tror du får lete i engelske båtblader........... skall se om jeg kan finne noe........... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Suzuki Svart 27.Mars.2004 Del på Facebook Svart 27.Mars.2004 GRATULERER ! Nå blir det mange fine og sikkert noen også.. Håper kone og småttis liker "redertilværelsen" også. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Walter_S Svart 27.Mars.2004 Del på Facebook Svart 27.Mars.2004 ......den blei nå min Stian Gratulerer stians - alltid gøy og spennende med "nye" båter! Ha en god seilsommer! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
GeirKS Svart 27.Mars.2004 Del på Facebook Svart 27.Mars.2004 Flere bilder? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 28.Mars.2004 Del på Facebook Svart 28.Mars.2004 Heisan* Gratulerer med ny båt ja Sikkert myyye båt for pengene dette. God motor og bla... Mvh Jonny Sitér dette innlegget Link to post
Stian S Svart 29.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Flere bilder? GeirKS Et par bilder innenifra: Til sist en pekefinger; Bruk vernebriller! Stian Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 GRATULERER med fin båt!!!!!!!!!!!! Selv om den ikke har proaktivt dobbeltror og dual rigg, har du fått mye båt for pengene etter det man kan se på bildene! Her får du sikkert mange trivelige timer i løpet av sommeren. Husk å bestille vimpel slik at vi ser hvem du er når vi møtes på fjorden! Mvh fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 gratulerer igjen stians ! Båten var fin den, masse "deilig" råplast innvendig. Heldigvis kan du få en kopi av artikkelen "aptere med tre" fra PB. Bruker du en vinterhelg eller 3 på det blir den ikke bare fin, da blir den råfin... For mangelen på tre, var det eneste jeg hadde å utsette på båten. Seila var bra, motoren virka bra, og det viktigste var på plass.. Og prisen du fikk den for var reine "varpet" såvidt jeg kan forstå. Betalte nok for mye for Jokeren ja... :nonod:' Tar friheten i å legge inn enda et bilde jeg... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Stian S Svart 30.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Hadde det enda vært strøm innenfor en radius av 150m Stian Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Roger Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Gratulerer med båt. Ser at du har havnet hos Tue i Fjellskilen. Lykke til Hadde tidligere båt i anlegget , nærmeste strømuttak finner du på brygga. Litt godsnakking med Tue vil nok sikkert hjelpe. Lykke til. Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Suzuki Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 hadde vi en skikkelig lang skjøteledning kunne vi kanskje ta jolla og strekke denne over bukta stians ? da er det vel ikke mer en 70 meter til strøm ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 31.Mars.2004 Del på Facebook Svart 31.Mars.2004 Hej Stians! Dine engelske seglarkompisar har en egen hemsida ! http://www.leisureowners.org.uk/new_site/l27sl.html http://www.leisureowners.org.uk/new_site/n...new_start.shtml (men den kansje du redan funnit själv ! ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Stian S Svart 29.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2004 Vel, da kom den på vannet til slutt! Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 29.April.2004 Del på Facebook Svart 29.April.2004 Gratulerer! Håper du får mange fine turer fremover! Det er verdens beste følelse å ha kjøpt ny seilbåt og skal sette sitt eget preg på den (herregud som jeg savner seilbåten min!). Verdens verste følelse er derimot i stiv kuling å søke nødhavn i Fjellskilen å tro at du skal få hjelp av innehaverne, og oppdage at selv med to små barn ombord, spjæret storseil og en MD 11 med akutt hikke var det null sympati og forståelse for at man trengte å ligge i ro en natt, utbedre og seile videre! Plass var det nok av, men evnen til å hjelpe trengte helt klart smøring. Men det løste seg til slutt. Sorry, fikk bare litt dårlig flashback av å se Fjellskilen igjen. Uansett Stians - lykke til! ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.