Jump to content

Info om engelsk seilbåt

Stian S

Recommended Posts

Noen som kjenner til denne båttypen?......

:fishing: Første og eneste seilbåt, jeg har sett, som har proaktiv styring med 2 sett med ror - et foran og et bak....... :sad:  Bilde  forøvrig ingen kjenskap til båttypen som sådan......  :confused: Sorry, stians - kunne ikke dy meg... var ikke ondskapsfull ment! Alt jeg vet er at det er en ganske utbredt type i England - mener å huske det fra 70-80-åra, da jeg abonnerte på Yachting Monthly og PBO - og leste alt av tester og bruktannonser!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

......den blei nå min  :seeya: Stian

Gratulerer stians - alltid gøy og spennende med "nye" båter! Ha en god seilsommer!  :yesnod:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

GRATULERER med fin båt!!!!!!!!!!!!

Selv om den ikke har proaktivt dobbeltror og dual rigg, har du fått mye båt for pengene etter det man kan se på bildene! Her får du sikkert mange trivelige timer i løpet av sommeren.

Husk å bestille vimpel slik at vi ser hvem du er når vi møtes på fjorden!

Mvh fredriksen  :seeya:

gratulerer igjen stians !

Båten var fin den, masse "deilig" råplast innvendig.  :seeya: Heldigvis kan du få en kopi av artikkelen "aptere med tre" fra PB. Bruker du en vinterhelg eller 3 på det blir den ikke bare fin, da blir den råfin...

For mangelen på tre, var det eneste jeg hadde å utsette på båten. Seila var bra, motoren virka bra, og det viktigste var på plass..

Og prisen du fikk den for var reine "varpet" såvidt jeg kan forstå. Betalte nok for mye for Jokeren ja... :nonod:'

Tar friheten i å legge inn enda et bilde jeg...

Bilde

Suzuki

No boat needed..

• 4 uker senere...

Gratulerer!

Håper du får mange fine turer fremover! Det er verdens beste følelse å ha kjøpt ny seilbåt og skal sette sitt eget preg på den (herregud som jeg savner seilbåten min!). Verdens verste følelse er derimot i stiv kuling å søke nødhavn i Fjellskilen å tro at du skal få hjelp av innehaverne, og oppdage at selv med to små barn ombord, spjæret storseil og en MD 11 med akutt hikke var det null sympati og forståelse for at man trengte å ligge i ro en natt, utbedre og seile videre! Plass var det nok av, men evnen til å hjelpe trengte helt klart smøring. Men det løste seg til slutt. Sorry, fikk bare litt dårlig flashback av å se Fjellskilen igjen.

Uansett Stians - lykke til! ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...