Jump to content

C-Map på laptop

tjaldur

Recommended Posts

Denne historien begynte tidlig på nyåret ved at jeg så meg omkring etter et kartleserprogram. Omsider fant jeg et program som heter Sailcruiser fra Navsim. Man kan prøve det gratis i en fullversjon i 14 dager. Jeg ble veldig begeistret for programmet. Så jeg kjøpte det for $399. Programmet ble levert som en nedlastbar fil, noe som sparte frakt og moms. Så ville jeg ha C-map kart, Som blir billigst om man trenger store områder som fra Oslo til Karribien. Hele området fra Svalbard gjennom hele Europa og til Kanariøyene kom på tilsammen $839. Alstå ca. kr. 4200,- levert som nedlastbare ISO-filer, dvs. uten frakt og moms. Dvs. 2 stk. MegaWide kart.

• 3 weeks later...

Nå har jeg fått også installert kartene på en annen laptop (backup) ved hjelp av en "dongle". Alle innkjøp ble foretatt hos Navsim. Bortsett fra Dongelen som ble levert av C-map direkte.

Hele poenget ligger i å få kartfilene levert som ISO filer. Dermed er det ingen "fysisk" gjenstand som skal passere post/toll.

Hei

Kan du beskrive hvordan du fikk kjøpt kartene som nedlastbare filer? Når jeg går inn i nettbutikken du linket til, får jeg bare muligheten til å kjøpe opplåsingskoder til kartene, noe som betinger at man har Selector - cd, noe jeg mangler, og C-map ikke klarer å levere i tide.

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

• 1 year later...

Hei!

Er i ferd med å skulle oppgradere plotter, og ser på mulighetene til å kjøre en pc basert løsning. Hvor godt fornøyd er du med Sailcruiser etter å ha kjørt et par sesonger?

MVH

Håkon

90939099