Sydvesten Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Det er nok flere enn deg som mener ulykken var tragisk, selv om enkelte mener at det er kun er en kalkulert risiko og dermed ikke tragisk under noen omstendigheter... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Douro Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Det er nok flere enn deg som mener ulykken var tragisk, selv om enkelte mener at det er kun er en kalkulert risiko og dermed ikke tragisk under noen omstendigheter... Mener du Sydvesten at det er en sammenheng mellom det å mene at en båtfører (eller en bilfører) har tatt en kalkulert risiko, og samtidig ikke kunne mene at at en påfølgende ulykke er tragisk? Jeg mener at dette er en veldig tragisk ulykke. For ham som omkom, og for hans nærmeste. Men jeg kan også samtidig være med på teorien om at båtføreren kan ha tatt en kalkulert risiko. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 (redigert) Alt man gjør i samnfunnet er forbundet med risiko,, og om da hendelsen intreffer så gjør det ikke ulykken mindre tragisk av den grunn... Men det er mitt syn om saker, og ja jeg mener denne ulykken er tragisk både for båtfører og hans famile uansett om dette var en kalkulert risiko etter hva jeg kan skjønne av de som kan dette. For ordens skyld så referer jeg til det innlegget jeg har kommentert, det virker som ikke alle har fått dette med seg, eller som normalt har store problemer med å lese det jeg faktisk skriver En tragisk ulykke? Tja...Vil heller kalle det en kalkulert risiko. Hvis jeg med fullt overlegg kjører som et svin og forulykker, er det ikke en tragisk ulykke, men en kalkulert risiko som dessverre ikke gikk i min favør. Utfra dette kan jeg ikke tolke det noe annerledes enn at Lotus mener at dette ikke er en tragisk ulykke, men en kalkulert risiko.. Redigert 24.Mai.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Douro Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Men jeg kan også samtidig være med på teorien om at båtføreren kan ha tatt en kalkulert risiko. En annen teori (en ulykke har sjelden bare én årsak) kan være teknisk svikt med styringen og/eller feilvurdering av kreftene som settes i sving på en hurtigående båt når man gjør store og krappe kursendringer. (Da kan behovet for å holde seg fast i noe bli overhengende). Båten kom nordfra (altså sannsynligvis: sørvestover Nyholmsundet), og da måtte han gjennomføre en nesten 180 graders kursendring for å komme inn på havna. Kan noe ha sviktet, som medførte at kursendringen heller ble nærmere 270 grader? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 En flott ungdom som sto konfirmant forrige helg, har mista far sin i natt, på 15 års dagen sin, ......en flott 12 år gammel datter som jeg nettop har truffet, trøstet og vært god med, sliter med en sjokk og vantro etter tapet av faren......, akkurat nå er det dette som opptar meg og nabolaget!! Hva som utløste denne ulykken er det vel ingen som vet eksakt noe om. Vil nok betrakte Thor Arne som en stødig og båtvant mann da han har eid og brukt fritidsbåt i mange år! Hydraliften er en båt han ganske nettop hadde anskaffet seg! Årsaken vet jeg ingenting om foreløpig! Fred over hans minne! Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 En flott ungdom som sto konfirmant forrige helg, har mista far sin i natt, på 15 års dagen sin, ......en flott 12 år gammel datter som jeg nettop har truffet, trøstet og vært god med, sliter med en sjokk og vantro etter tapet av faren......, akkurat nå er det dette som opptar meg og nabolaget!! Det er dette som setter ting i perspektiv, når en ulykke skjer utenfor sitt eget nærområde er det lett å glemme den tragediien som rammer de som står igjen. La oss alle håpe at vi slipper flere slike ulykker. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 (redigert) huff og huff. kondolerer Redigert 24.Mai.2008 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 La oss alle håpe at vi slipper flere slike ulykker. Vi kan alle håpe, men det blir nok med håpet. Det er tragisk når alvorlige ulykker skjer. Det er tragisk for familie og venner uansett årsak. Imidlertid er det slik at en del ulykker utelukkende skyldes større eller mindre grad av overveide handlinger fra den forulykkedes side. Når man setter seg inn i en bil og kjører som et svin, vet man utmerket godt at man tar en risiko. Har man promille, tar man en desto større risiko. Ender det i katastrofe, er det en tragedie for de etterlatte. Tar fyren noen med seg i døden, er det en enda større tragedie for de etterlatte. Min nevø døde i en bilulykke. En bilulykke han fullt og helt var ansvarlig for selv. En person til døde også. Noen som vet hva som tok lengst tid å legge bak seg? Nei, ikke sorgen. Sinnet. Sinnet over at man til de grader kan drite i alle fartsgrenser, være egoistisk og drite i den sorg og smerte man påfører sine kjære når katastrofen er et faktum. Ting blir aldri de samme etter en slik hendelse. Det verste av alt? Slike tragedier skjer nesten daglig og er meget ofte forårsaket av personer som uten respekt for hverken seg selv eller andre tar en risiko som er ufattelig stor. Man kan risikere å møte en slik på andre siden av bakketoppen eller eller rett rundt neste nes. Personer som gjør slikt får aldri min medfølelse. Medfølelsen går utelukkende til ofrene. PS: Når det gjelder akkurat denne ulykken, vet jeg ikke annet enn at det må ha gått styggfort og at det er 5 knop fartsgrense. Om det var føreren selv som kjørte fort eller om det var en teknisk feil som fikk båten til å gå fort, vet jeg intet om. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Gode holdninger får man bla. gjennom et Båtførerkurs. Ser fram til at dette blir obligatorisk innført her i landet. Trist ulykke. Mine tanker går til familien. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Dekken Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Helt på linje med Lotus. Tragisk når slikt skjer og leit for alle, men fakta står igjen. Altformange gir fullstendig F i det å holde forsvarlig hastighet. 5 knop er ikke minste tilatte hastighet men største tilatte - i dagslys eller ved full sikt- Nå er det vel det der oppe på denne årstiden, men når en skjærgårdsjeep seiler 20 meter opp på land slik er IKKE farten forsvarlig, Å spekulere i at styring eller gasshendel har hengt seg opp er jo bare tull. For å komme så langt opp på land er farten uforsvarlig høy uansett. Og det godt i forkant av hendelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Gode holdninger får man bla. gjennom et Båtførerkurs. Ser fram til at dette blir obligatorisk innført her i landet. Dette skjønner jeg ikke. Si nå at vedkommende hadde Båtførerebevis... Eller si at vedkommende ikke hadde Båtførerbevis, hadde da ikke ulykken skjedd? Jeg er enig med gode holdninger, men hos meg er ikke det synonymt med Båtførerbevis. Gode holdninger, det slik du tar med deg hjemme fra. Fra dine, mine og våres foreldre. OG som du plukker opp etter hvert som lysene dukker opp i hode etter som du/jeg/vi vokser. Det har ikke så veldig mye med Båtførerbevis å gjøre. Båtførerebrvis er bare en til murstein, eller "lys i hode" om du vil. Bare så det ikke blir noen forvirring her; lys i hode er den AHA opplevelsen når du skjønner noe mer elle mmindre vannskelig. Trist ulykke. Mine tanker går til familien. mvh Astor Samme her. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Sabelmann Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Årsak: Teknisk svikt på motorstyring og gass. Døm mekanikeren til 20 års fengsel og gi de etterlatte 50 mill i erstatning Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Tragisk ulykke som selvfølgelig gir blod på tann til de som ivrer etter obligatorisk båtførerbevis. Tror nok ikke det hadde hjulpet så mye i dette tilfellet. Hvis man ønsker å kjøre gris på sjøen så er det jo faktisk som noen her inne sier, kalkulert rissiko. De aller fleste som kjører villmann med bil har jo faktisk førerkort uten at det hjelper. Godt ikke andre kom til skade for idiot-kjøringen hans. Tankene mine går selvfølgelig til hans familie men med respekt å melde; de burde faktisk den som kjørte båten også tenkt på, før han la klampen i bunn så ville ikke denne tragiske ulykken ha skjedd..... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Føler med de etterlatte. Slikt er bare helt tragisk, uavhengig av årsaken til ulykken. Når det gjelder hylekoret om obligatorisk båtførerbevis: Tror dere virkelig at slike ulykker skyldes mangel på opplæring? Vi HAR obligatorisk førerkort for bil, med kanskje verdens vanskeligste (og mest kostbare!) førerprøve. Ser det ut til at det påvirker folks holdninger i nevneverdig grad (spesielt når det gjelder ungdom)? Dette minner meg om våre politikere, som hver gang de skal vise at de gjør noe mhp. trafikksikkerheten, innfører nye obligatoriske "holdningsskapende" kurs til full applaus fra kjøreskolene og Trygg Trafikk. Jeg vet ikke noe om hvorfor denne ulykken skjedde, men jeg tror neppe det var fordi vedkommende ikke viste at det var fartsgrense her eller viste at det uansett er farlig å kjøre så fort, spesielt nær land. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mouche Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Gode holdninger får man bla. gjennom et Båtførerkurs. Ser fram til at dette blir obligatorisk innført her i landet. Helt enig med deg, gode holdninger oppnås best ved pålegg og tvang! Det er bare utrolig trist når sånne ulykker skjer og mine tanker går til familien som sitter igjen med tap og savn. Omstendighetene rundt ulykken, som denne beskrives i avisene, gjør det hele enda værre siden den synes ganske så unødvendig og muligens i stor grad selvforskyldt. Forøvrig har jeg stor forståelse for hva Lotus skriver, en person som tør å kalle en spade for en spade og som "takk" får en masse dritt av en del "verdensmestere" i moral, enkel såvel som dobbel! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Marwin Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 (redigert) Ikke helt uenig med deg Mouche. ...Å spekulere i at styring eller gasshendel har hengt seg opp er jo bare tull. Og DEN uttalelsen bassérer du på...??? SET at gasshendel hadde hengt seg opp, og forfjamselsen gjorde at reaksjonen ikke var "i vater"... Hva da? Husk det er snakk om en båt med store egenskaper hva fart og akselreaksjon angår. En MYE større speedbåt fikk slikt trøbbel i båsen sin i båthavna vår... Før eieren fik stengt av f@enskapet, hadde den 3 tonn tunge båten "klatret opp" på gangvegen og anrettet store skader på båt i motstående bås. Jeg sto sjøl å så på det, og trudde nesten ikke det jeg så! Det hele skjedde j@vli fort! Andre synsinger før vi vet mere: •Sørgelig ulykke for de etterlatte! •Om det var "kalkulert risiko" eller teknisk trøbbel som forårsaket, vet vi ikke enda. •Å drive ordkløveri i slike sammenhenger, synes jeg er dumt; •Lotus setter ting på spissen fra SIN synsvinkel, noe jeg respekterer ham for; Selv om jeg av og til er uenig i formen. Etter noen år med lesing av hans synspunkter og vinklinger, har jeg ikke problemer SÅ langt HER. "Spitzenformulierungen" og ordkløveri i denne sammenhengen ser jeg ikke hensikten med. Redigert 25.Mai.2008 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Douro Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 En MYE større speedbåt fikk slikt trøbbel i båsen sin i båthavna vår... Før eieren fik stengt av f@enskapet, hadde den 3 tonn tunge båten "klatret opp" på gangvegen og anrettet store skader på båt i motstående bås. Jeg sto sjøl å så på det, og trudde nesten ikke det jeg så! Det hele skjedde j@vli fort! Et annet tilfelle: Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 ...vi på et forum som dette bør kunne tillate oss å sette ord på våre tanker etter en slik ulykke. Men det går en grense et sted. Den grensen mener jeg loffern har overskredet ved bruk av unødvendige sterke formuleringer, som: å kjøre gris på sjøen idiot-kjøringen hans Tankene mine går selvfølgelig til hans familie men med respekt å melde; de burde faktisk den som kjørte båten også tenkt på, før han la klampen i bunn Spesielt etter at vi alle her nok ble litt grepet av dette innlegget til rogeri: En flott ungdom som sto konfirmant forrige helg, har mista far sin i natt, på 15 års dagen sin, ......en flott 12 år gammel datter som jeg nettop har truffet, trøstet og vært god med, sliter med en sjokk og vantro etter tapet av faren......, akkurat nå er det dette som opptar meg og nabolaget!! Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 La meg være ærlig nok til å si at denne tråden leser jeg med emosjoner. Jeg sitter på flyplassen i Hong Kong, og har nettopp blitt intervjuet av NRK i forbindelse med at en 19 år gammel jente ble funnet død, en uke etter at det var sendt nødmelding om at hun var ute av stand til å ta vare på seg selv. Journalisten var svært opptatt av å få min vurdering av hvorvidt politiet burde ta selvkritikk. Jeg kjenner ikke saken utover det jeg har kunnet gjøre av oppdatering via internett over de siste timene. Paralellen til tråden er at jeg har bodd flere år i Bodø, kjenner innseilingen og arbeidet med ulykkeshendelser der også. Dessuten er jeg far til tre ungdommer, som såvidt jeg har grunn til å tro holder seg unna narkotika, fyllekjøring og andre stigmatiserte risiki. Jeg er realist nok til å vite at det nok ikke skyldes pappas gode og vellykkede etablering av forbilde, men et sterkt islett av flaks. Den vanskelige balansegangen er mellom å skylde på dem som på ulike måter er involvert i ulykken ("victim blaming") og samtidig å hente ut maksimalt i form av læring for å redusere fremtidig risiko for tilsvarende tragedier. For min del er førsteprioritet (prioritet i første tidsfase) i begge disse hendelsene å ta vare på dem som er rammet, både ofrene selv (eventuelt deres ettermæle) og familie og venner som sitter igjen med en masse spørsmålssstillinger som vi ofte ikke kan gi svar på. Neste skritt er å hente ut lærdom. Det gjør vi i form av en skikkelig gjennomgang. Vi har instanser som har ansvaret for dette. I forhold til tragedien i Bodø er det faktisk en oppgave som påligger det lokale politil. Vi andre bør ha stor ydmykhet for at de har rett på arbeidsro. Når de kommer til sine konklusjoner, har jeg forventninger om, og tillit til, at konklusjonene følges opp, f.eks. gjennom regelverksendring, og i alle fall ved at relevante instanser tar en vurdering av behov for andre endringer (f.eks. prosedyrer) Jeg har sterke meninger, og gir i mange tilfeller uttrykk for dem. Gjennom årene har jeg lært noe om at det er en tid for alt, og i forhold til Bodøulykken, tror jeg ikke den tiden er kommet enda. Men nå må jeg finne ut hvor flyet hjem går fra! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
SandAnker Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Noen som vet hva som tok lengst tid å legge bak seg? Nei, ikke sorgen. Sinnet. Sinnet over at man til de grader kan drite i alle fartsgrenser, være egoistisk og drite i den sorg og smerte man påfører sine kjære når katastrofen er et faktum. Ting blir aldri de samme etter en slik hendelse. Det verste av alt? Slike tragedier skjer nesten daglig og er meget ofte forårsaket av personer som uten respekt for hverken seg selv eller andre tar en risiko som er ufattelig stor. Man kan risikere å møte en slik på andre siden av bakketoppen eller eller rett rundt neste nes. Personer som gjør slikt får aldri min medfølelse. Medfølelsen går utelukkende til ofrene. Det er flott og være kategorisk ved ulykker og hendelser, og smtidig si at slik ville aldri jeg gjort... Men neste gang du blir stoppet i en fartskontroll sier du til politimannen at du har jo full kontroll, det samme sier du til sjøs og legger til at du tross alt har mange års erfaring.. Men tenk litt tilbake, hvordan var det når du var ung, du var ute med båten på ei øy f.eks. Det var en fin fest og du skulle hjem, for det hadde du jo lovet at du skulle, ble du da igjen på øya eller tok du båten og kjørte hjem i fylla? Alle har en periode hvor de skal teste ting, noen i tenårene, andre når de kommer opp i 40 årsalderen. Og alle tror de har kontroll, og at de er dyktige når de gjør dette. Du kan samenligne det med og male en høy vegg, du har bare litt igjen på siden, og strekker du deg litt så klarer du det uten og flyte stigen, hva gjør ddu? går du ned for og flytte stigen, eller prøver du og ser om det går bra, det har jo gått greit før. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Flott at du siterte akkurat det du gjorde der SandAnker. Det er nemlig kjernen i hele problemstillingen. Hvert eneste ord står jeg for. Noen driter i regler og lover, det være seg på sjøen, på landeveien, eller i samfunnet for øvrig. I mitt innlegg tar jeg ikke stilling til ulykken i Bodø spesielt og sier også at jeg ikke vet om det var en teknisk feil eller førerens frie vilje som lagde farten. Jeg har gjort dumme ting selv opp gjennom årene, men det er forskjell på dumhet. Er risikoen for at det går galt stor? Er samtidig konsekvensene store hvis det går galt? Kanskje store også for en uskyldig 3. part? Ja da lar man være. Gjør man det likevel? Javel. Da har man tatt sitt egoistiske valg uten hensyn til andre enn seg selv. Min nevø kjørte forbi 3 biler før en bakketopp. I veddeløps fart rundet han bakketoppen bare for å møte en bil med mor og far og to mindreårige barn. Bare flaks hindret en katastrofe av dimensjoner. I stedet drepte han bare seg selv og sin medpassasjer. Synes du jeg skal være snill i slike tilfeller og si at nei, det er da ikke så farlig. Alle kjører jo litt for fort av og til og uhell kan skje den beste. Nei, jeg vil ikke si det. Man må kunne klare å tenke på andre enn seg selv og se konsekvensene av sine handlinger. 7 knop i 5 knop sonen eller 90 i 80-soner blir ikke helt det samme. Konsekvensen blir ikke de samme. Vel, neste gang du eller en av dine kjære møter en slik person rundt neste sving, bør du tenke gjennom hvilke holdninger og signaler man gir til sine omgivelser og samfunnet for øvrig. Er signalet at slike ting vil ikke under noen omstendighet godtas, selv om det faktisk som oftest går bra, er man med på å bygge opp de holdninger vi alle ønsker andre skal respektere. Da burde man samtidig også selv respektere dem. Jeg ville aldri finne på å forsvare slik galskap med at alle har jo en periode der de skal teste ting. Til det er konsekvensene alt, alt for store. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Årsak: Teknisk svikt på motorstyring og gass. Døm mekanikeren til 20 års fengsel og gi de etterlatte 50 mill i erstatning Dette er ikke holdbart å si. Man er som båtfører ansvarlig for at båten er i god nok stand til å gjennomføre planlagt seilas. Og båt eier er utlimo instans for at båten er i god stand. Motormannen er bare innleid fagarbeider for å rette feil båtfører og/eller eier har påpekt. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
SandAnker Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Min nevø kjørte forbi 3 biler før en bakketopp. I veddeløps fart rundet han bakketoppen bare for å møte en bil med mor og far og to mindreårige barn. Bare flaks hindret en katastrofe av dimensjoner. I stedet drepte han bare seg selv og sin medpassasjer. Synes du jeg skal være snill i slike tilfeller og si at nei, det er da ikke så farlig. Alle kjører jo litt for fort av og til og uhell kan skje den beste. Nei, jeg vil ikke si det. Man må kunne klare å tenke på andre enn seg selv og se konsekvensene av sine handlinger. 7 knop i 5 knop sonen eller 90 i 80-soner blir ikke helt det samme. Konsekvensen blir ikke de samme. Vel, neste gang du eller en av dine kjære møter en slik person rundt neste sving, bør du tenke gjennom hvilke holdninger og signaler man gir til sine omgivelser og samfunnet for øvrig. Er signalet at slike ting vil ikke under noen omstendighet godtas, selv om det faktisk som oftest går bra, er man med på å bygge opp de holdninger vi alle ønsker andre skal respektere. Da burde man samtidig også selv respektere dem. Jeg ville aldri finne på å forsvare slik galskap med at alle har jo en periode der de skal teste ting. Til det er konsekvensene alt, alt for store. Jeg er helt enig med deg i at din nevø oppførte seg om en dust, og følger deg på alle de punktene, men kjernen i hele saken er hvordan vi kan ungå at folk gjør/Utfører slike dustete ting slik at utfallet ikke skal få en tragisk utgang, og konsekvenser for 3. part. Men det er jo som sagt noen som aldri lærer, og det skal heller ikke skyves under en stol at de har oppført seg dumt. Men var han en dust på alle omeråder, eller var dette et engangs tilfelle som fikk et tragisk utfall. hvis man gjør én feil skal man ikke dømmes for dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Vet ikke hva du kaller å ta stillig til en konkret ulykke, men begge disse sitatene er nå hentet fra samme tråden... Ser at du forsøker å ro dette i land i ettertid, men etter mitt syn så rekker ikke årene i vannet engang.. I mitt innlegg tar jeg ikke stilling til ulykken i Bodø spesielt og sier også at jeg ikke vet om det var en teknisk feil eller førerens frie vilje som lagde farten. En tragisk ulykke? Tja...Vil heller kalle det en kalkulert risiko. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Lotus Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Ok Sydvesten. Da er synspunktet ditt notert. Du vet allerede mitt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.