bingogbong Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 (edited) Har kjøpt en Yamarin 4300.Tenkte jeg skulle omregistrere denne men selger har rotet bort reg.skilt og båtkort.Siden dette er en 1997 mod, stemmer det da at jeg ikke kan finne noen CIN-kode. Har sett overalt men finner ingen nr. Hvordan skal jeg da kunne få fatt i hva registreringsnummeret på båten er og hvilket sted den har vært registrert ? Edited May 24, 2008 by bingogbong (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 (edited) Selger må vel vite hvor han har registrert den. Jeg vil jo tro at båtregisteret ikke er dårligere enn at det går an å finne registreingsnummeret når de har navnet på den som har registrert båten? Gratulerer med båt og velkommen til bp. Edited May 24, 2008 by NilsPils (see edit history) Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
Baatlaus Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Skal stå skrognr. på akterplata. Gjerne til høyre sett bakenifra. Får håpe at den ikke er stjålet ettersom du ikke finner noe nummer!? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
håpløs Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 (edited) Yanmarin har vel alltid hatt 2 nummer på skroget. enten så ligger det innstøpt i skroget foran. lys med en 500wat lampe fra utsiden og se fra innsiden der du kommer til. Hvis ikke det er der så er det muligens å finne under treplata bak der påhengeren er montert. Eller inni under motorbrønn. Den som leter den finner :D Edited May 24, 2008 by håpløs (see edit history) Quote Livet er for kort for sightsing. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøtummel Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Siden dette er en 1997 mod, stemmer det da at jeg ikke kan finne noen CIN-kode. Det er to krav som er relevante: Fritidsbåter som beviselig har vært på markedet og tatt i bruk i EØS-området før 16. juni 1998, uavhengig av hvor båten er produsert. Fritidsbåter som er produsert i EØS-området før 16. juni 1998, uavhengig av om disse er satt på markedet eller tatt i bruk i EØS-området. For det første kravet betyr ordet beviselig at man må ha skriftlig dokumentasjon. Det er alltid litt dumt med båtselgere som har rotet bort papirene og heller ikke har hatt forsikring på båten sin. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bingogbong Posted May 25, 2008 Author Share Posted May 25, 2008 takk takk, han fant båtnr så da fikk jeg sendt avgårde omregistreringen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts