Fransbo Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Hei! Jeg har et problem. Skal jeg velge en ny Yamaha 15 hk 2t til 16500,- eller en ny Suzuki 15 hk 4t til 15790,-? Er prisene ok, eller blir jeg lurt? Skal ha den på en 14 ft. askeladden på en innsjø i Sverige. Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Motor .Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
chagall Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Hei, hvilken motor du velger kan vel bli" hipp som happ", men prisene du har fått er det vel ikke noe å si på. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Jeg ville ikke vært i tvil, spes. når du faktisk får 4-takteren rimeligere. Og særlig på en innsjø, mindre olje utslipp. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Golito Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 prisene var vel ok, men det lønner seg voldsomt å kjøpe en motor som er 1-3år gammel fremfor ny! 2t er sprekere og mindre vedlikehold, men høyere forbruk.. Du sier du skal ha den på en innsjø, og da mener jeg det samme som Ingar Suzuki 4t er veldig støysvake, merkes nesten ikke at de går Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 2t er sprekere og mindre vedlikehold, men høyere forbruk.. Og sannynligvis ingenting verdt, og forbudt på innsjøer, om få år... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Golito Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Og sannynligvis ingenting verdt, og forbudt på innsjøer, om få år... Det tenkte jeg faktisk ikke på Isåfall burde trådstarter sjekke hvor stor motor han har lov til å ha, vet om en som kjøpte kliss ny 15hk Yamaha 4t for å finne ut at maks lovlig motor var 4hk.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Og sannynligvis ingenting verdt, og forbudt på innsjøer, om få år... Det siste kan du nok få rett i, men tror alltidt det vil være etterspørsel etter relativt små 2-taktere pga at de er lettere, og passer bedre på de mest vektfølsomme båtene. Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
-Matros- Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 jeg ville gått for 4 takter, da de går veldig stille,bruker lite bensin, osv Quote Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts