Jump to content

Mercruiser - problemer med gir :(

Empress 200xl

Recommended Posts

Håper noen kan hjelpe meg kjapt :D Er ganske ny innen båt. Har problemer med og få motoren min i revers. (etter og hatt av undervannshuset pga knekt finne.) Når jeg har spaken i fri og propellen i fri og setter sammen drevet så vil d liksom ikke gå i revers...

Har prøvd ulike ting, vet at d ikke er mye som skal til før den er i revers,fri eller fremover....

håper på kjappe svar

Motoren er ca 92mod, samme med drevet. Hk service her i byen mente jeg hadde et alpha drev......

Mvh

Christer Risbakken

A-drev skal stå i forover ved demontering og påmontering.

Manualen ligger i båten, men jeg antar at Trico har rett ang den biten girwiren skal låse i ved montering. Gikk på en sånn smell etter belgskifte....

Men hvis du med undervannshuset kun mener den nederste delen av drevet er det kanskje en justeringssak på leamikken mellom øvre og nedre wire (sitter på riseren (V6/8).

Edited by Whistler (see edit history)

Whistler : hva gjorde du for og få d til?? har prøvd tipset, men den tar liksom bare nesten...

Noen som har tegninger av drevet og hvordan ting evt. skal settes sammen...?

Er desverre ikke så kjent med navnene du sier, hva er "riseren" ..... ;) hehe

Ser jo at de er 2 stk wirere som kan justeres til venstre for forgasseren...