Giggen Startet 24.Mai.2008 Del på Facebook Startet 24.Mai.2008 hei! jeg lurer på om denne magneten går ann og stille helt feil.. skjønner ikke prinsippet, er mest vant til med fordeler lokk og sånt :) Får liksom ikke start på båten.. den går ujevnt og den dør ut etter en stund på full gass.. Etter noen forsøk på og starte er motoren Rå og det renner besin ut av luft insuget på forgasser.. (Zenith) kan det være tennings prob? Sitér dette innlegget Link to post
Regent Svart 24.Mai.2008 Del på Facebook Svart 24.Mai.2008 Hei Tror det er mulig å snu magneten 180 grader feil.via mellomklossen melom magnet og motor. Men da burde den ikke starte i det hele tatt. Tenningstidspunktet justerer du med den armen som sitter i andre enden av magneten. Hvis du får start, prøv å regulere tenningstidspunktet med å bevege armen, jo mer gass så tidligere tenning. Lykke til Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
Giggen Svart 24.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2008 takker for svaret.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Giggen Svart 24.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2008 he he .. da så.. da var det som jeg trodde.. da er det ikke magneten det er noe feil med... Bensinen kommer ikke inn i motoren.. Jeg helte litt bensin inn i sylynderen. og den starta i 2 sec .. så det er ingen ting galt med tenningen.. må vel være noe med gasseren.. har tappet den flere ganger men til ingen forandring.. har renset bensinfilteret inne på gasseren oxo.. har en Solex forgasser på en marna r2. Pluggene er sorte og tørre. hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 25.Mai.2008 Del på Facebook Svart 25.Mai.2008 Først er det lurt å sjekke at bensinen virkelig kommer frem til forgasseren, ta av slangen og sjekk at det kommer bensin ut. Om det kommer bensin hit, må du nok skru forgasseren fra hverandre og rense den. Det er veldig greit å bruke trykkluft for å blåse rent i dyser og kanaler. Sitér dette innlegget Link to post
Giggen Svart 25.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2008 ja.. det kommer bensin helt fram til forgasseren.. får vel skru den av da.. og ta med den bort på en besinstarsjon og blåse litt i den.. er det noe jeg burde være oppmerksom på? Mvh Giggen med båt som står stille :) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 25.Mai.2008 Del på Facebook Svart 25.Mai.2008 Vær obs på og få alle delene riktig på plass igjenn! Ta gjerne bilder visst du ikke greier og huske det. Skru ut dysene som du får ut og blås de reine. Sjekk at flottøren ikke har hengt seg opp.. Men pass på når du holder på og sjekker at det kommer bensin fram til forgasseren at du ikke søler noe, dette damper og legger seg i bunnen av båten. Da skal det ikke mer enn en gnist til med rette blanding oksygen før det sier PANG.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.