Jump to content

ford 2704, kobling av turteller

ole m d

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg med kobling av turteller.

Står en giver i blokken langt bak høyre side.

Den har 3 koblingspunkter på toppen å 2 som peker fremover.

Noen som veit hvem som er va?

prøver legge inn bilde men dette er dårlig bilde160.jpg

er 3 skrukoblinger oppe.på de 2 bakre av disse sto det 2 avklipte ledninger.

så er det 2 stikker som peker fremover mitt nede på giver.disse er til å putte på flatstifthylse kabelsko.

Edited by ole m d (see edit history)

Det var ikke lett å se giveren på bildet. Jeg kan ta et bilde av giveren i båten, men det kan ikke bli i dag. Ser at det mange ganger er behov for å ha noen bilder av motoren liggende.

Det er ein VDO.Den har flere muligheter.Så kan bruke dynamo ja.Men da blir den jo bare riktig der den kalibreres.Siden det er giver i blokken vil jeg helst bruke denne.Om noen veit hvordan den skal kobles da.

Edited by ole m d (see edit history)

den blir riktig i hele turtallsregisteret ole. men avik kan det selvsagt være , men det kan det også på org turtellere. ti skal du sjøsette?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Hvis det er en gammel VDO så kan ikke denne brukes på dynamoen, kun på den avbildede giveren! Jeg forsøkte dette for noen år siden, og fikk 1500 o/min uansett faktisk turtall! Fikk siden vite at det er kun de nyeste VDO turtellerene som går til begge deler. Men så lenge du har giver er det jo ingen vits å ikke bruke den??

Var ute i garasjen og kikket på en giver jeg har liggende, men den hadde kun to tilkoplingspunkter. Mulig det finnes flere typer??

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

okay,så den blir riktig heile veien ja.neste helg kanskje.må bare få tak i noen propeller å prøve.

det burde kanskje du au hifo.

Men prøver meg ialefall me bedre bilder om noen har lik giver å kan forklare.bilde_019.jpgbilde_029.jpg

Jeg hadde den på toppen, men med kun to skruer. Ellers identisk.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi