ole m d Startet 24.Mai.2008 Del på Facebook Startet 24.Mai.2008 Kan noen hjelpe meg med kobling av turteller. Står en giver i blokken langt bak høyre side. Den har 3 koblingspunkter på toppen å 2 som peker fremover. Noen som veit hvem som er va? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 24.Mai.2008 Del på Facebook Svart 24.Mai.2008 Jeg har samme motor, men mener det bare er to punkter å koble til der. Har du et bilde av den det kan jo være at noen har samme type som deg. Sitér dette innlegget Link to post
ole m d Svart 24.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2008 (redigert) prøver legge inn bilde men dette er dårlig er 3 skrukoblinger oppe.på de 2 bakre av disse sto det 2 avklipte ledninger. så er det 2 stikker som peker fremover mitt nede på giver.disse er til å putte på flatstifthylse kabelsko. Redigert 24.Mai.2008 av ole m d (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 25.Mai.2008 Del på Facebook Svart 25.Mai.2008 Det var ikke lett å se giveren på bildet. Jeg kan ta et bilde av giveren i båten, men det kan ikke bli i dag. Ser at det mange ganger er behov for å ha noen bilder av motoren liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Hva slags turteller har du? Har Ford 2726 og jeg har koblet turteller til dynamoen. Sitér dette innlegget Link to post
ole m d Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 (redigert) Det er ein VDO.Den har flere muligheter.Så kan bruke dynamo ja.Men da blir den jo bare riktig der den kalibreres.Siden det er giver i blokken vil jeg helst bruke denne.Om noen veit hvordan den skal kobles da. Redigert 26.Mai.2008 av ole m d (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 den blir riktig i hele turtallsregisteret ole. men avik kan det selvsagt være , men det kan det også på org turtellere. ti skal du sjøsette? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
index Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Hvis det er en gammel VDO så kan ikke denne brukes på dynamoen, kun på den avbildede giveren! Jeg forsøkte dette for noen år siden, og fikk 1500 o/min uansett faktisk turtall! Fikk siden vite at det er kun de nyeste VDO turtellerene som går til begge deler. Men så lenge du har giver er det jo ingen vits å ikke bruke den?? Var ute i garasjen og kikket på en giver jeg har liggende, men den hadde kun to tilkoplingspunkter. Mulig det finnes flere typer?? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ole m d Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 okay,så den blir riktig heile veien ja.neste helg kanskje.må bare få tak i noen propeller å prøve. det burde kanskje du au hifo. Men prøver meg ialefall me bedre bilder om noen har lik giver å kan forklare. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Den ligner på den jeg har, men der er bare to tilkoblinger. Du kan jo måle spenningen som den gir og finne ut av det på den måten. Sitér dette innlegget Link to post
ole m d Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Er det de på toppen du har eller de som peker frem du har Nemo? Skal prøve å måle på de å se vilket resultat jeg får Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Jeg hadde den på toppen, men med kun to skruer. Ellers identisk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nemo Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Jeg hadde den på toppen, men med kun to skruer. Ellers identisk. Akkurat det samme her og. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 gleder meg til å kjøre i ring rundt deg ole, påvei ut nordfjorden :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.