Jump to content

Maritim VHF Simrad RD68 dVHF

Håreken

Recommended Posts

Litt info om Maritim VHF Simrad RD68 dVHF

Simrad RD68 ble i årsskiftet 2006/2007 gjenstand for markedskontroll av finske myndigheter. Resultatet av markedskontrollen viste at utstyret ikke overholdt gjeldende krav. Finland informerte straks finsk importør og 11.04.2007 ble EU-kommisjonen informert. Fabrikanten ble deretter formelt informert av EU.

Fabrikanten skal da trekke utstyret fra markedet inntil de kan produsere utstyr som overholder kravene. Norske myndigheter har på dette grunnlag stanset lisensieringen av utstyret.

Siste informasjon PT har fra Navicos produktekspert er følgende:

Et uavhengig organ tester nå modifiserte enheter og Navico forventer at testingen skal være ferdig innen utgangen av april. Om alt går i orden vil Navico informere Finland og Norge om resultatet og om når utstyr som overholder kravene kan være på markedet. Disse enheter må klart kunne skilles fra tidligere produksjon. Det vil kun bli gitt lisens til de apparater som er modifisert og produsert etter en gitt dato og serienummer.

Simrad RD68

Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-)

Og det betyr?

Skal jeg kaste mitt apparat? Får jeg nytt gratis? Får jeg seilingsforbud? Skal jeg foretrekke mobiltelefon?

Noen som vet?

...Skal jeg kaste mitt apparat? Får jeg nytt gratis? Får jeg seilingsforbud? Skal jeg foretrekke mobiltelefon?

Hvis du bestemmer deg for alternativ 1 - å kaste apparatet, så kast det i min retning, Trikola. :lol:

Da tar jeg apparatet, sammen med en kopi av denne kunngjøring fra Post og Teletilsynet, og går til din forhandler, smeller den i disken og forlanger at FORHANDLEREN ordner opp i dette. Det er tross alt han som har solgt det til deg....

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Er da 5 års reklamasjonrett på en VHF. At de har solgt deg noe som ikke var i henhold til godkjenning allerede ved salgstidspunkt må jo være soleklart grunnlag for reklamasjon.

Jeg kom bare tilfeldig over dette skrivet mens jeg selv var på utkikk etter VHF så jeg tenkte at flere her ikke var klar over det.

Det skal jo være reklamasjon på dette skulle jeg tro, men importøren holder vel klokelig kjeft hvis det koster dem noen kroner :nono:

Jeg ville tatt kontakt med selger og forhørt meg hva jeg skulle gjort.

Hvis han ikke kunne hjelpe ville jeg reklamert og om nødvendig tatt det opp med forbrukerkontoret :smash:

Har ikke bestemt meg for hvilken en jeg skal gå for ennå, så her letes det ennå..

Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-)