Jump to content

Pirater i Kristiansands skjærgård

ThorU

Recommended Posts

Slapp av! Du trenger ikke føle deg utrygg når du er i området rundt Kristiansand, men denne helgen var det 50-60 "pirater" som overnattet på Bragdøya. "Piratene" var rovere (speidere) fra rundt om i landet som hadde en tur utenom det vanlige. Jeg var selv manskap på en av skutene som deltok under sjøslaget på lørdagen ("Origo" fra Mandal.)

Sjøslaget ble utkjempet med vannbalonger og bøtter. Det ble også avfyrt et par skudd med en kanon.

Jeg har ikke bilder fra selve sjøslaget (skal prøve å få tak i det), men under kommer noen bilder fra turen til kristiansand.

For dere som leser Fædrelandsvennen, så kommer det et stykke om dette en av de nærmeste dagene.

dsc00259.jpg

dsc00260.jpg

dsc00253.jpg

Vi ligger i Kristiansand (Legg merke til pirat flagget! :sailing: )

dsc00258.jpg

Redigert av Toby (see edit history)

Jentungen kom storfornøyd hjem i går etter å ha vært med på tur.

Fortalte mange artige episoder både fra sjøen og diverse "raid" på land. Forsøkte å finne henne på bildene, men så henne ikke.

Hun var på skuta, utkledd som kaptein/sjørøver-prinsesse :cool:

Sett gjerne inn flere bilder hvis dere har, virker som en kjempetur... :flag:

Redigert av Honduras (see edit history)

Fine bilder av oss! :smiley: Jeg har greid å rote meg inn på dem jeg også.. Det er jeg som sitter på baugsp®ydet på de 3 første bildene, på resten av bildene klatrer jeg i stormasta.

Kjekt at deltakerne på turen var fornøyde! :yesnod:

Selv hadde jeg det kjempefint. Det eneste var at jeg fikk en god del å gjøre ettersom det kun var jeg som kunne seile og hviste hvordan man håndterte en båt virket det som. Derfor løp jeg mye frem og tilbake på båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...