ThorU Startet 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2008 (redigert) Slapp av! Du trenger ikke føle deg utrygg når du er i området rundt Kristiansand, men denne helgen var det 50-60 "pirater" som overnattet på Bragdøya. "Piratene" var rovere (speidere) fra rundt om i landet som hadde en tur utenom det vanlige. Jeg var selv manskap på en av skutene som deltok under sjøslaget på lørdagen ("Origo" fra Mandal.) Sjøslaget ble utkjempet med vannbalonger og bøtter. Det ble også avfyrt et par skudd med en kanon. Jeg har ikke bilder fra selve sjøslaget (skal prøve å få tak i det), men under kommer noen bilder fra turen til kristiansand. For dere som leser Fædrelandsvennen, så kommer det et stykke om dette en av de nærmeste dagene. Vi ligger i Kristiansand (Legg merke til pirat flagget! ) Redigert 25.Mai.2008 av Toby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Artig! Jeg har vært sjørover (ikke sjørøver) selv i ungdommen, men da vi ikke hadde råd til båt ble det vel for det meste til at vi holdt oss på land. Kjekt at dere får det til! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ulv I Svart 26.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 (redigert) Hei, jeg tok noen bilder av dere.. Jeg har alle bildene i stort format også om noen av dere ønsker det :-) Vi piratas... Redigert 26.Mai.2008 av Ulven (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Honduras Svart 26.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 (redigert) Jentungen kom storfornøyd hjem i går etter å ha vært med på tur. Fortalte mange artige episoder både fra sjøen og diverse "raid" på land. Forsøkte å finne henne på bildene, men så henne ikke. Hun var på skuta, utkledd som kaptein/sjørøver-prinsesse Sett gjerne inn flere bilder hvis dere har, virker som en kjempetur... Redigert 26.Mai.2008 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Seilaren Svart 26.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Så gøy ut... Jeg var på tilsavarende rovertur for NSF speiderne for noen uken siden; https://baatplassen.no/i/blog/seilaren/inde...p?showentry=621 Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
ThorU Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Fine bilder av oss! Jeg har greid å rote meg inn på dem jeg også.. Det er jeg som sitter på baugsp®ydet på de 3 første bildene, på resten av bildene klatrer jeg i stormasta. Kjekt at deltakerne på turen var fornøyde! Selv hadde jeg det kjempefint. Det eneste var at jeg fikk en god del å gjøre ettersom det kun var jeg som kunne seile og hviste hvordan man håndterte en båt virket det som. Derfor løp jeg mye frem og tilbake på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.