toro Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Jeg har noen ordinære seilstøver og blir ofte kald på føttene. Jeg leter litt på nettet og finner støvler i skinn fra Henry Lloyd og Gore-tex fra MUSTO og div. andre. Har noen anbefalinger til varme seilstøvler med godt grep toro Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Jeg har sebago og er fornøyd. Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 jeg har semskede fra Henry Lloyd er fornøyd. Quote Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Jeg har sebago og er fornøyd. Jeg og! Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
toro Posted May 26, 2008 Author Share Posted May 26, 2008 Jeg finner ikke SEBAGO på nettsalg! Stemmer det? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Elope Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 (edited) Jeg har alltid holdt meg varm med mine "Sail Boot" Sail Boot De finnes hos Skåne marine, Nautisk handel og sikkert flere andre. Edited May 26, 2008 by Elope (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Krimart Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Kjøp dem litt større da vel og legg inn en ulsåle og ullsokker. Et tips fra fjell/polarstrøk som muligens er verdt et forsøk er dampsperresokker, dvs tynne sokker som er helt tette så man ikke får kuldetap gjennom svette/avdamping. Selv brukenr jeg de nye HH støvlene, godt fornøyd med dem. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
toro Posted May 26, 2008 Author Share Posted May 26, 2008 Uenig! Uansett størrelse og såler er støvler noe mainnskijt. Håpet er å lokalisere de som er foret ol. og som har varmeeffekten til fjellsko. Ingen som har prøvd Musto HPX støvler. De er dyre, men ser ut som det er en slags filtsokk i dem Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Har git opp vanlige støvler og bruker nå forsvarets marsstøvler med ulsåle og gode lester fryser jeg aldrig på føtene Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Stitch Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Bruker også Sailboot og er strålende fornøyd Quote Mvh Stitch Albin Nova Link to post Share on other sites More sharing options...
Catlina Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Har Dubarry seilstøvler med skinn nederst og Gore-Tex øverst.Fryser aldri på bena med disse.100 prosent vanntette.Bra gripeevne på vått dekk. Fåes også uten Gore-tex.Bakdel: høy pris. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts