With68 Startet 26.Mai.2008 Del på Facebook Startet 26.Mai.2008 Hei Jeg har en 79 mod Johnson 35 hk med lang stamme. Er det mulig å ta av en del på stammen for å gjøre den om til kort stamme? Må man i tilfelle bytte ut akslingen eller er det en skjøt på denne også? En kammerat av meg påstår at det skal være mulig å gjøre dette. Båten min er orginalt laget for kort stamme, men senere bygget om for å passe til lang. Dette er ikke særlig vakkert så jeg vurderer å fjerne denne ombyggingen. Hilsen Hans Sitér dette innlegget Link to post
With68 Svart 9.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Tolker av stillheten at dette enten var et idiotisk spørsmål, eller at det ikke er noen som har peiling..... Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Skaff deg kortere aksel så kan du ta bort det distansestykket som er montert der nå. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Du kan ha flaks .... Noen motoren har lang stamme, eneste løsning er å bytte stamme + aksling. Noen motorer kort stamme + et 5" skjøtestykke, men lang aksling . Noen motorer kort stamme + et 5" skjøtestykke, og kort aksling med et 5" skjøtestykke . Er det et distanse stykke kan det fjernes, akslingen kan, hvis den er lang ( kappes og nye splines freses ( hvis du finner noen som kan/greier/gidder ), eventuelt bytte aksling ( bør da finne en bra brukt aksling, hvis den er å få kjøpt ny er den dyr... ) For brukt aksling kan Ebay være et alternativ . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.