goggen Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Jeg vurderer å kjøpe en båt med slik motor. Er imidlertid litt skeptisk til Evinrude Ficht motorene på sammen måte som jeg da jeg kjøpte Princessen ikke ville ha båt med Volvo KAMD 42.. Ikke at jeg har noen direkte erfaring, men har fått med meg at det var endel problemer med disse motorene. Jeg har hørt endel negativt om Evinrude Ficht, men etter å ha Googlet litt ser det ut til at det i hovedsak var 150 og 175 hk utgaven frem til ca 1999 som var befengt med problemer. Det hevdes også at Ficht Ram er en videreutvikling som ikke har slitt med de problemene de første Ficht modellene hadde. Er det noen som kjenner mer til denne problematikken og hvorvidt en 03 modell Ficht Ram 200 hk som har gått drøyt 200 timer er et risikokjøp? Neste spørsmål, dersom motoren er OK vil være hvorvidt markedet har oppfattet problematikken og er engstelige for å kjøpe denne uansett. Vil jo nødig ha en båt med uselgelig motor..... Innspill mottas med takk! Quote Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Har ingen egen erfaring med Ficht-motorer, men bare det faktum at du stiller spørsmålet betyr at du er usikker og det er de fleste andre også så uansett om det er problem, eller ikke, så er markedet skeptisk! Jeg ville aldri kjøpt noe som jeg ville være usikker på om jeg kan få solgt. Ingen tvil om at det har vært mye problemer med en del Ficht-motorer, også i følge en av de store forhandlerne som jeg kjenner godt. Jeg ville holdt meg unna! Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts