Jump to content

BMW D190, turtall faller ved gasspådrag


malin

Recommended Posts

Det har ordnet seg, fant et bittelite filter i lokket på dieselpumpa som var nesten tett. Etter rens får motoren all den dieselen den trenger. Nå gjenstår det å forsøke å få ned varmen når notoren går med turtall opp mot 2000. vet at dette er en svakhet med motoren og lurer på om noen har tips?

J.

Link to post

Enig med Joda310, men varmevekslere i flertall, menes ladeluftkjøler også.

 

FV og oljekjøler er platekjølere. De har noen messingblekk på hver side som ligger an mot kjølerhuset og leder vannet forbi registeret. Disse blir bølgete og slappe i fisken over tid og mye av vannet går utenom registeret!

 

Før du setter på plass fv-kjøler og oljekjøler gi "blekkene" er liten knekk siste centimeteren for å stive av på langs og pass på at de er forspent slik at de ligger an mot veggene i kjølerhuset.

Dette var "svakheten" til BMW.

Når Mercruiser tok over motoren kom det en servicebulletin som beskriver ovennevnte.

Lykke til!

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...