malin Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Jobber med en D190 BMW om dagen. Sliter litt med automatisk fall i turtall når jeg gir på, selv på tomgang. Da blir det røyk også. Noen som har noen idé om hva det kan være. Har skiftet dieselflitre. Utlufting er gjort. J. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TB2855 Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Har du luftet helt ut på dysene? Quote Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 har en kompis med en slik, og han hadde litt lekk eksossystem. og da ble luftfilteret tett :-) joda310 Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
malin Posted May 29, 2008 Author Share Posted May 29, 2008 Det har ordnet seg, fant et bittelite filter i lokket på dieselpumpa som var nesten tett. Etter rens får motoren all den dieselen den trenger. Nå gjenstår det å forsøke å få ned varmen når notoren går med turtall opp mot 2000. vet at dette er en svakhet med motoren og lurer på om noen har tips? J. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 nevnte kompis renset oljekjøler og varmeveksler. Ble så bra så.. Går som en klokke :-) Joda310 Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Enig med Joda310, men varmevekslere i flertall, menes ladeluftkjøler også. FV og oljekjøler er platekjølere. De har noen messingblekk på hver side som ligger an mot kjølerhuset og leder vannet forbi registeret. Disse blir bølgete og slappe i fisken over tid og mye av vannet går utenom registeret! Før du setter på plass fv-kjøler og oljekjøler gi "blekkene" er liten knekk siste centimeteren for å stive av på langs og pass på at de er forspent slik at de ligger an mot veggene i kjølerhuset. Dette var "svakheten" til BMW. Når Mercruiser tok over motoren kom det en servicebulletin som beskriver ovennevnte. Lykke til! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.