Jump to content

BMW D190, turtall faller ved gasspådrag

malin

Recommended Posts

Jobber med en D190 BMW om dagen. Sliter litt med automatisk fall i turtall når jeg gir på, selv på tomgang. Da blir det røyk også.

Noen som har noen idé om hva det kan være. Har skiftet dieselflitre. Utlufting er gjort.

J.

Har du luftet helt ut på dysene?

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

har en kompis med en slik, og han hadde litt lekk eksossystem. og da ble luftfilteret tett :-)

joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Det har ordnet seg, fant et bittelite filter i lokket på dieselpumpa som var nesten tett. Etter rens får motoren all den dieselen den trenger. Nå gjenstår det å forsøke å få ned varmen når notoren går med turtall opp mot 2000. vet at dette er en svakhet med motoren og lurer på om noen har tips?

J.

nevnte kompis renset oljekjøler og varmeveksler. Ble så bra så.. Går som en klokke :-)

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Enig med Joda310, men varmevekslere i flertall, menes ladeluftkjøler også.

FV og oljekjøler er platekjølere. De har noen messingblekk på hver side som ligger an mot kjølerhuset og leder vannet forbi registeret. Disse blir bølgete og slappe i fisken over tid og mye av vannet går utenom registeret!

Før du setter på plass fv-kjøler og oljekjøler gi "blekkene" er liten knekk siste centimeteren for å stive av på langs og pass på at de er forspent slik at de ligger an mot veggene i kjølerhuset.

Dette var "svakheten" til BMW.

Når Mercruiser tok over motoren kom det en servicebulletin som beskriver ovennevnte.

Lykke til!