Vikane Inlander Startet 27.Mai.2008 Del på Facebook Startet 27.Mai.2008 Skal om kort tid avertere båten jeg overtok etter min far, og skulle gjerne hatt deres synspunkter vedrørende verdi på denne båten. Finner ingen like båter på verken Finn eller andre annonse-steder, derfor sliter jeg litt med å finne noe sammenligningsgrunnlag. All relevant info jeg har funnet om båten, ang. utstyr og bilder håper jeg gjør at det er mulig å finne ut hva jeg kan forlange for den. Båten blei kjøpt som halvfabrikat av Erling Viksund i 1995 og sjøsatt først i 1997. Min far har selv gjort all innredningsjobb, i tillegg til innstallasjon av motor/gir og alt tilhørende tilbehør og utstyr. Viksund 830 Columbi Lengde 835 cm Bredde 280 cm Dyptgående ca 110 cm Vekt ca 3000 kg Hastighet ca 25 knop Selvlensende akterdekk. Stor salong med overkøye. Luke i forkabin og hovedkabin Motor: MarinePower, GM 6,5 l turbodiesel (sjøvannskjølt inter-/charge-cooler) ca 270 HK. Gått ca 900 timer. Ca. 400 l diesel (fordelt på 2 tanker 30 l varmtvannstank x l kaldtvann Wallas Safeflame koke-/varme -apparat Defroster/radiatorvarmer med x dyser Dusj på akterdekk Ca. 140 l kjøleskap (nytt Isotherm kjøleaggregat) Elektrisk toalett med kvern, kaldt-/varmt-vann, x l Septiktank Startbatteri 110 A, Forbruk 225 A (begge nye i 2008) 3-5 sengeplasser Store stuerom Shipmate VHF Raymarine kartplotter Interphase ekkolodd El. hydraulisk trimflaps Badeplattform og trapp Hydraulisk styring, inne og ute betjening 3 stk vinduspussere m/ selvparkering Radio/kasett. Lys på akterdekk og fordekk. Kompass Brannslukker El. lensepumpe med nivåfølere. Div. instrumenter, tanknivåer, timeteller, turteller osv Baugstige Bord, stoler og puter til akterdekk Div. strømuttak Signalhorn Bunnstoffet og skiftet alle anoder 2008 Alt av elektrisk, motor/drivverk er gått over, i tillegg til full service med bytte av alle oljer, filtre og kjølevæske. Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 27.Mai.2008 Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Det er vanskelig og si.. men den så veldig strøken ut! Jeg tipper på rundt 600 000? Det forutsetter at alt er i tipp topp stand. Men dette er bare hva jeg tror Sitér dette innlegget Link to post
Vikane Inlander Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 (redigert) Båten kommer til å se meget bra ut når den er helt klar, gjenstår noen små ting, og har foreløbig kun blitt polert under fenderlist. Så en maken båt i fjor, mener den stod annonsert i underkant av 600k. Hvis noen reagerer på at bunnstoffet ser "gammelt ut", så er det bare rester etter avfetting og maskinpoleringa, som blei gjort etter bunnstoffet. Redigert 27.Mai.2008 av viksund830 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 27.Mai.2008 Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Flott båt! Men jeg tror allikevel det faktum at det er halvfabrikat trekker ned prisen noe; 500 lapper? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.