Tonic Startet 27.Mai.2008 Del på Facebook Startet 27.Mai.2008 Vinsjen min slurrer på tauet når den ikke får motstand. Det virker som tauet ikke griper i "konen" på vinsjen. Har kikket litt på om det går ann å stramme "variatoren", fikk ikke noe særlig ut av det. Kan tauet være slitt evt sporene i variatoren..? Har noen noe tips? Nytt tau i en dim større ? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 27.Mai.2008 Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Er tauet gammelt? Fikk et tips om å snu tauet og bruke det fra andre enden om det er slitt. Man bruker stort sett 10-25 meter normalt av tauet, så få noen som kan det til å spleise inn en kause i andre enden, så har du "nytt" tau en stund til.' Verdt et forsøk? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
simarli Svart 27.Mai.2008 Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Hei! Har også problemer med dette og fikk et tips om å ta tauet med hjem og vaske det.Har kanskje noe med at taufibrene er glatte og dette medfører at vinsjen spinner?Håper noen har noen gode ideer? Sitér dette innlegget Link to post
Tonic Svart 28.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Snu tauet, det var lurt. Skal prøve det. :) Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Hadde samme problemet på min engbo winch, byttet begge "plastplatene" i konen, utsparingen var slitt vekk der tauet ligger. Winchen ble som ny Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Nemo Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 (redigert) Har jobbet med samme prinsippet som vinsj og tau i mindre skala. Når tauet slurer eller glipper brukte vi å gni harpiks på tauet. Dette varte ganske lenge når tauet ikke var slitt så mye at det måtte skiftes. Husker ikke helt, men mener vi kjøpte harpiks i fargehandel. Redigert 28.Mai.2008 av Nemo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Har du nok høyde i rommet/kassa der hvor tauet faller ned? Om tauet ikke faller fritt ned tar ikke kabelaret tak i tauet. Forsøk å skyv unna haugen med tau rett under vinsjen, tar den tak igjen da har du for grunt rom/for mye tau. Vinsjen min er en Ilas inside. Sitér dette innlegget Link to post
Lijanka Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Du kan også forsøke å droppe ankeret på så dypt vann at det ikke tar bunn (pass på at enden er fastgjort...). Det kan være tvinn i tauet. Hadde samme problem på en tidligere båt, og dette var alt som skulle til. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Om du har Engbo vinsj så sjekk bolten midt i kabelaret. Den har en tendens til å løsne Sjekk også om tauet bygger oppunder vinsjen - er det ikke tilstrekkelig høyde her så blir det sluring. Dette med å snu tauet var en god ide om tauet var slitt Sitér dette innlegget Link to post
simarli Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Hei! Hvilken bolt er det du mener Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 den som sitter midt i den blanke plata på kabelaret. Jeg ble rådet av Engbo til å feste denne med lock tite da vinsjen min sluret Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.