Morea Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 jeg er usikker på hvor ekspansjonstanken skal plasseres (i vertikalplanet) Skal den plasseres høyere, lavere eller på høyde med varmeveksler? Årsaken til at jeg spør er at den er altid tom hos meg. Dersom jeg fyller den til normal merket ved kald motor så blir den tømt meget raskt. Idag er den plassert høyere enn motoren. Noen som kan hjelpe? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Service manualen på min Yanmar anbefaler å montere tanken ca. i samme høyde som varmeveksleren. Altså at slangen er mest mulig vannrett, og uten bend. Tanken skal fylles til like under full merket ved kald motor. Altså nivået skal ligge mellom full og low på kald motor. Forsvinner det stadig kjølevann har du sannsynligvis en lekkasje et sted. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Morea Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 flott, da prøver jeg det. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts