Gnisten Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 (edited) Jeg vurderer å kjøpe meg en Icom IC M34 håndholdt VHF her borte i USA. Prisen er $169.- Grunnen til at jeg vil ha den er at den er vanntett (ned til 1 m). Den ligger faktisk å dupper i vannskorpen i butikken og den funker. Noen som har synspunkter på pris? Erfaringer? Kan denne reprogrammeres til L1,L2 og L3 kanalene tro? Edited May 28, 2008 by Gnisten (see edit history) Quote .... på dypt vann; igjen.... Link to post Share on other sites More sharing options...
_Kaia_ Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Jeg kjøpte (blandt annet) en slik i USA i vinter, kjøpte fra Defender.com men fikk de til å sende til 'General Delivery' slik at jeg kunne plukke det opp på posthuset i San Fransisco før jeg reiste hjem. Fungerte utmerket. Virker som en solid VHF, men har ikke brukt den noe særlig, bare testet den. Ser at defender.com har den til US$152, så US$169 i butikk må jo være bra... Den har bare internasjonale kanaler, og ikke L1...L3 så langt jeg kan se. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
truls8 Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Trur eg har hørt her at det er mulig å få programmert disse inn. Ta kontakt med en butikk å få sjekket det. Si at du kjøpte den brukt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Trur nok du må tru om igjen. IC M34 er og har ikke vært på det Europeiske markedet, og er følgelig ikke lovlig i Norge. Og vil ikke gis konsesjon på. Får du en norsk forhandler til å programmere inn L kanaler på denne har du mer enn flaks. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirT Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Jeg har kjøpt noen av disse . De leveres med US, Canadian, International kanaler + de amerikanske værkanalene. Man velger blandt disse med en knapp på tastaturet. Jeg har programmert de jeg har skaffet slik at de kun har internasjonale samt ønskede Lystbåt og/eller Fiskeri kanaler. Om noen ønsker hjelp til dette - send meg en IM. (Jobben gjør jeg gratis, men du betaler evt. porto). Geir Quote Geir Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts